اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

اصفهان به وضعیت قرمز نزدیک می شود/ شرایط حاد در ۴ شهرستان استان مازندران



اخبار,اخبار پزشکی,کرونا در اصفهان
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از تعداد کل ۷۰۹ مورد ابتلا به بیماری کرونا در استان اصفهان به غیر از شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل خبر داد.

آرش نجیمی در گفتگو با مهر، تعداد کل موارد ابتلاء به بیماری کرونا در استان اصفهان به غیر از شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل را ۷۰۹ نفر اعلام کرد و اظهار داشت: در شبانه روز گذشته ۱۰۶ نفر با علائم کرونا در بیمارستان‌های استان اصفهان بستری شدند.

 

وی بابیان اینکه هم اکنون ۱۲۹ نفر با علائم حاد کرونا در اصفهان بستری هستند، تاکید کرد: همچنین ۹۶ نفر هم در شبانه روز گذشته مرخص شدند.

 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با تاکید بر استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط شهروندان گفت: با الزامی شدن استفاده از ماسک و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی می‌توان به وضعیت پایدار رسید.

 

وی افزود: آمار دقیقی از تعداد فوتی‌ها و ابتلای چهره‌های شاخص سیاسی، فرهنگی و هنری در استان اصفهان ندارم.

 

بستری روزانه ۱۰ تا ۲۰ بیمار حاد تنفسی در بیمارستان بهشتی کاشان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: روزانه بین ۱۰ تا ۲۰ بیمار حاد تنفسی در بیمارستان شهید بهشتی کاشان بستری می شود.

 

سیدعلیرضا مروجی در گفت و گو با مهر با اشاره به افزایش بیماران حاد تنفسی بستری در بیمارستان شهید بهشتی کاشان اظهار داشت: تعداد افرادی هم که تست کرونای آنها مثبت شده نسبت به هفته‌های اخیر با افزایش محسوسی همراه بوده است.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر روزانه بین ۱۰ تا ۲۰ بیمار حاد تنفسی در بیمارستان شهید بهشتی کاشان بستری می‌شوند، ابراز داشت: کاشان فعلاً در وضعیت نارنجی از نظر شیوع ویروس کرونا قرار دارد و در صورت تداوم افزایش تعداد مبتلایان و افراد بستری وضعیت کاشان به قرمز تبدیل خواهد شد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به اینکه استفاده از ماسک و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و شستشوی مکرر دست‌ها با آب و صابون مهمترین راه‌های پیشگیری از ابتلاء به کروناست، تصریح کرد: این پروتکل‌ها باید در محیط‌های سربسته به خصوص ادارات، فروشگاه‌ها، بانک‌ها و غیره توسط مردم و مدیران رعایت شود.

 

بستری ۶۶ بیمار حاد تنفسی تاکنون در بیمارستان شهید بهشتی کاشان

وی از تست مثبت کرونای یک هزار و ۶۵۹ نفر تاکنون در منطقه کاشان خبر داد و خاطرنشان کرد: در طی ۲۴ ساعت گذشته جواب آزمایش کرونای هفت نفر مثبت و ۱۱ بیمار حاد تنفسی نیز در بیمارستان شهید بهشتی کاشان بستری شده‌اند که هشت نفر اهل کاشان، دو نفر اهل آران و بیدگل و یک نفر نیز اهل اصفهان بوده است.

 

مروجی با اشاره به اینکه در طی ۲۴ ساعت گذشته هیچ بیمار کرونایی در منطقه کاشان فوت نکرده است، بیان داشت: در مجموع تاکنون ۶۶ بیمار حاد تنفسی در بیمارستان شهید بهشتی کاشان بستری هستند.

 

وی با اشاره به مراجعه ۳۸ هزار و ۵۸ نفر تاکنون به مراکز بستری و سرپایی تشخیصی و درمانی در دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل افزود: دو هزار و ۹۸۷ بیمار حاد تنفسی تا این لحظه از بیمارستان‌های دو شهر ترخیص شده‌اند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان ضمن تاکید بر استفاده از ماسک توسط شهروندان کاشانی گفت: در صورت عدم دسترسی به ماسک‌های طبی و سه لایه همشهریان کاشانی در بیرون از منزل و به خصوص در اجتماعات حتماً از ماسک‌های پارچه‌ای استفاده کنند.

 

ابتلای 3 معاون استاندار اصفهان به کرونا

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان درباره اخبار منتشر شده پیرامون ابتلای وی و دو تن دیگر از معاونان استاندار اصفهان اظهار داشت: بله این موضوع صحت دارد و بنده و آقایان قاضی‌عسگر و قاسمی به بیماری کرونا مبتلا شده‌ایم.

 

حجت‌اله غلامی امروز در گفت‌وگو با فارس درباره اخبار منتشر شده پیرامون ابتلای وی و دو تن دیگر از معاونان استاندار اصفهان اظهار داشت: بله این موضوع صحت دارد و بنده و آقایان قاضی‌عسگر و قاسمی به بیماری کرونا مبتلا شده‌ایم.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان ادامه داد: البته مشکل خاصی تا کنون برای هیچ یک از ما حادث نشده و علائم اولیه مانند گلودرد و بدن‌درد در ما وجود دارد؛ هم اکنون در قرنطینه خانگی به سر می‌بریم و روند درمان را به اینگونه سپری می‌کنیم.

 

وی در پایان گفت: از همه اصحاب افرادی که درپی اعلام این خبر جویای احوال بنده بودند، تشکر می‌کنم.

 

***

 

وضعیت کرونایی ۴ شهرستان استان مازندران قرمز شد؛ نکا تنها شهر سفید کرونایی

کرونا در استان مازندران همچنان جولان می‌دهد. شیوع این ویروس منحوس 5 ماهه این روزها در نوار ساحلی مازندران دو چندان شده و وضعیت بسیاری از شهرهای استان را به حالت هشدار، قرمز و نارنجی درآورده است.

 

تذکرات مسئولان استانی ظاهرا کارساز نبوده و از سویی به دلیل عدم رعایت طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، ورود مسافران به مازندران بی حساب و کتاب انجام شده و همچنان ورودی استان مملو از مسافران استان‌های همجوار به مازندران جهت تفرج در سواحل و مناظر طبیعی مازندران بوده که با خود کرونا را سوغات آوردند.

 

کرونا اکنون سبب شد تا 4 شهرستان مازندران که هفته‌های گذشته تنها یک شهر مازندران به نام گلوگاه در وضعیت قرمز مقطعی بوده اکنون در وضعیت قرمز و هشدار قرار گیرد و تمامی مراسمات ختم و شادی در این شهرستان‌ها ممنوع شده است.

 

با افزایش تعداد بیماران کرونایی بستری شده در بابل، تمامی تجمعات، همایش‌ها و مراسم‌ ختم، تشییع جنازه و عروسی در این شهرستان ممنوع شد.

 

بر اساس اعلام فرزاد جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل متاسفانه در روزهای گذشته با افزایش شمار بیماران بستری کرونایی در بیمارستان های زیرمجموعه علوم پزشکی بابل وضعیت این شهرستان در حالت قرمز قرار گرفته است.

 

ابراز نگرانی از افزایش روزافزون شیوع کرونا در بابل

وی از بالا رفتن آمار مبتلایان به کرونا در بابل بشدت ابراز نگرانی کرد و افزود:  از امروز کلیه تجمعات از جمله همایش‌ها و مراسم‌ ختم و جشن در بابل محدود می‌شود.  جلسات اداری نیز به صورت حضوری برگزار نخواهد شد و همه به صورت ویدئو کنفرانس خواهد بود.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: آمار فزاینده بیماران بستری در شهرستان بابل زحمت کادر درمان را افزایش داده و با وجود آمادگی سیستم بهداشتی درمانی نگران پیک دوم کرونا هستیم.

 

وی ادامه داد: پس از یک مدت کوتاه سیر نزولی بستری بیماران کرونایی در بابل، افزایشی شد و در حال حاضر با بستری 21  بیمار کرونایی در 24 ساعت گذشته تعداد بستریها را به 122 نفر افزایش داده و وضعیت کرونایی در بابل بار دیگر قرمز شد. هم اکنون 35 بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند. متاسفانه بدلیل هجوم تعداد زیادی از مسافران و گردشگران به شهرستان بابل در ایام تعطیلات و همچنین عادی شدن و عدم رعایت پروتکل بهداشنی از سوی مردم، وضعیت این روزهای قرمز کرونایی در بابل را پیش بینی کرده بودیم.

 

بر اساس اعلام عباس زارع، سخنگوی شورای اطلاع رسانی دولت در مازندران، چهار شهرستان بابل، فریدون‌کنار، آمل و بهشهر در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفتند. همچنین سه شهرستان رامسر، محمودآباد و نوشهر در وضعیتنارنجی قرار دارند.

 

وی بیان کرد: شهرستان‌های بابلسر، تنکابن، جویبار، چالوس، ساری، سوادکوه، سوادکوه شمالی، سیمرغ، عباس‌آباد، قائم‌شهر، کلاردشت، گلوگاه، میاندورود و نور نیز در وضعیت زرد قرار گرفتند. نکا تنها شهرستان در مازندران است که در وضعیت سفید از سوی وزارت بهداشت قرار دارد.

 

وضعیت قرمز کرونا در مشهد / مردم رعایت نکنند خطوط اتوبوسرانی محدود می‌شود

زنگ خطر کرونا در مشهدمقدس  تقریبا از یک هفته پیش دوباره به صدادرآمده و نه تنها مسئولین را نگران کرده بلکه کادر درمانی را هم برای مدیریت اوضا با چالشی جدید روبرو کرده است، اما در چنین شرایطی متاسفانه همچنان گروهی از شهروندان بی‌تفاوت به خطری که در کمین است هیچ توجهی به پرتکل‌های بهداشتی ندارند.

 

در این میان برخی معتقدند بازگشایی خطوط اتوبوس‌رانی و  مترو از یکسو  و از سوی دیگر عدم رعایت شهروندان و پایبندی به رعایت موازین فاصله‌گذاری اجتماعی سبب افزایشی شدن آمار شده است.

 

از همین رو استفاده از خطوط مترو و اتوبوسرانی منوط به استفاده از ماسک شده اما بازهم شهروندانی هستند که با عدم رعایت این مسئله جان شهروندان دیگر را نیز به خطر می‌اندازند.

 

خلیل الله کاظمی؛ معاون شهردار مشهد مقدس در این زمینه اظهار داشت: در حال بررسی‌های کارشناسی هستیم تا اقداماتی نظیر کاهش خطوط اتوبوسرانی یا کاهش ساعت کاری ناوگان اتوبوسرانی و قطار شهری انجام شود.

 

وی افزود: اگر ساعت فعالیت اتوبوس کاهش یابد امکان تراکم مسافر در این ساعات وجود دارد؛ بنابراین اگر شهروندان فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک را رعایت نکنند، شاید به سمت کاهش خطوط اتوبوسرانی حرکت کنیم.

 

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد مقدس بیان کرد: با توجه به این موضوع در مرحله اول از امروز سخت‌گیری در استفاده از ماسک در ناوگان اتوبوسرانی و قطار شهری مشهد مقدس بیشتر شده است و از سوار شدن مسافران بدون ماسک در قطار شهری ممانعت به عمل می‌آید.

 

کاظمی خاطرنشان کرد: برای در دسترس بودن ماسک، محل‌هایی در ایستگاه‌های قطار شهری مشهد مقدس به توزیع ماسک اختصاص داده شده است تا شهروندان بتوانند از این محل‌ها ماسک تهیه کنند.

 

وی با بیان این که در پایانه‌های اتوبوسرانی نیز برای الزام مسافران به استفاده از ماسک نیرو اختصاص داده شده است، اضافه کرد: در ایستگاه‌ها نیز خود اتوبوسرانان نسبت به استفاده از ماسک تذکرات لازم را به مسافران خواهند داد.

 

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: امیدواریم مردم خودشان نسبت به رعایت نکات بهداشتی و استفاده ازماسک اقدام کنند در غیر این صورت در ایستگاه ها نیز مجبور به سختگیری در سوار شدن مسافران به اتوبوس بدون ماسک خواهیم شد.

 

۷۰ درصد تخت‌های کرونایی استان کرمان پر شد

سخنگوی علوم پزشکی کرمان با اشاره به رشد فزاینده شمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا در استان کرمان گفت: ۷۰ درصد تخت‌های کرونایی استان پر شده است.

 

مهدی شفیعی  اظهار داشت: از ابتدای اسفندماه که شیوع ویروس کرونا در استان کرمان آغاز شد است ۱۹۵۳ مورد بستری با تشخیص قطعی کویید۱۹ در سطح بیمارستان‌های استان کرمان داشتیم.

 

وی افزود: در نیمه اردیبهشت‌ماه تعداد فوتی‌های روزانه ویروس کرونا تقریبا به صفر رسیده بود اما در روزهای گذشته تعداد آمار فوتی‌های کووید ۱۹ در استان رشد فزاینده‌ای داشته است.

 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه آمار بستری مبتلایان ویروس کرونا در ده روز گذشته در استان کرمان خیلی زیاد شده است عنوان کرد:‌ در حال حاضر ۷۰ درصد تخت‌های بیمارستانی که به بیماران کرونایی در استان کرمان اختصاص داده شده بود اشغال است. اگر روند ابتلای کووید ۱۹ در استان ادامه پیدا کند، قطعا با تکمیل ظرفیت تخت‌های بیمارستانی مواجه می‌شویم.

 

شفیعی با بیان اینکه در ابتدای اسفند ماه که بیماری در استان کرمان شروع شد ستاد استانی قوی عمل کرده است افزود: برنامه‌های پیشگیرانه خیلی زودتر از ستاد ملی در استان کرمان انجام و بیماری کنترل شد و مردم هم به‌خوبی توصیه‌ها را رعایت می‌کردند.      

 

وی با اشاره به اینکه از هفته دوم خرداد ماه و بازگشایی‌ها، برگزاری مراسم عقد و ازدواج سبب شد تا مردم بیماری را دست کم بگیرند گفت: در حال حاضر شاهد افزایش آمار مبتلایان کووید ۱۹ در استان کرمان هستیم.

 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه محدودیت‌ها در شرایط خاص پاسخگو است که هنوز بیماری در تمام کشور شیوع پیدا نکرده بود تصریح کرد: امروز که تمام نقاط کشور درگیر بیماری شده و با همه‌گیر شدن اپیدمی دیگر محدودیت‌ها جوابگو نیست.

 

وی با اشاره به اینکه استفاده از ماسک در ادارات و  اماکن عمومی اجباری است و از ارائه خدمات به افرادی که ماسک نزنند خودداری می‌شود گفت: رها کردن ماسک‌ها در محیط شهری آلودگی ایجاد می‌کند و باید بعد از استفاده ماسک آن را در پلاستیک و در سطل زباله انداخت.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------