تاثیر آلودگی هوا بر افزایش همه گیری کرونا



اخبار,اخبار پزشکی,تاثیر آلودگی هوا بر افزایش همه گیری کرونا
پژوهش صورت گرفته در انگلیس نشان می‌دهد که آلودگی هوا، همه گیری ویروس کرونا، میزان بستری شدن بیماران کووید – ۱۹ و مرگ و میر آنان را تشدید می‌کند.

به گزارش ایرنا، روزنامه گاردین چاپ لندن روز دوشنبه نوشت: این پژوهش نشان می‌دهد که افزایش اندک و تک واحدی میزان قرار گرفتن طولانی مدت مردم در معرض ذرات آلودگی هوا، موجب افزایش تا ۱۰ درصدی همه گیری و گسترش این ویروس و بالا رفتن تا ۱۵ درصدی مرگ و میر بیماران مبتلا به کووید – ۱۹ می‌شود.

 

در این پژوهش بیش از ۲۰ عامل شامل میانگین تراکم جمعیت، سن، اندازه خانوار، شغل و چاقی محاسبه و بررسی شده است.

 

شواهد و مدارک فزاینده ای از اروپا، ایالات متحده و چین وجود دارد که هوای آلوده تاثیرهای منفی بیماری کووید – ۱۹ را شدیدتر می‌کند.

 

اما بررسی همه گیری این ویروس در هلند مانند نقاط دیگر جهان نیست، زیرا شدیدترین آلودگی هوا به علت پرورش و چرای گسترده گاو و گوسفند در کشتزارها در مناطق روستایی این کشور دیده می‌شود، این فرضیه می گوید آلودگی بالای هوا با جمعیت شهری همراه است و تراکم جمعیت ممکن است آسیب پذیری مردم را در برابر ویروس افزایش دهد.

 

هر چند دانشمندان پذیرفته‌اند که نتوانسته‌اند ارتباط میان آلودگی هوا و تشدید اثرات منفی ویروس کرونا را اثبات کنند، اما می‌گویند اجرای دقیق‌ترین پژوهش‌ها ممکن است در برخورد با همه گیری های بعدی و بیشتر بیماری کووید – ۱۹ از اهمیت برخوردار باشد و می تواند مکان روی دادن امواج بعدی را که شدیدترین آسیب ها را وارد خواهد کرد، مشخص کند.

 

بسیاری از دانشمندان پذیرفته اند که آلودگی هوا ممکن است شمار و شدت همه گیری و ابتلای به کووید – ۱۹ را افزایش دهد، زیرا ریه ها را متورم و موجب بیماری های تنفسی و قلبی می‌شود که مردم را آسیب پذیر تر می‌کند.

 

اما همه این دانشمندان کفایت شواهدی را که تاکنون به دست آمده است، برای اثبات تاثیر گسترده و زیاد آلودگی هوا، نمی‌پذیرند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------