شب‌ها کمتر از ۷ ساعت نخوابید؛ کرونا در کمین است



اخبار,اخبار پزشکی,تاثیر خواب بر کرونا
خواب کافی یکی از ساده ترین راه ها برای سالم ماندن است. اما میزان خواب شما نیز می تواند اثرات فوری بیشتری از جمله در مورد خطر ابتلا به COVID-19 داشته باشد.

به گزارش شفقنا، نه تنها شواهدی وجود دارد که نشان می دهد کیفیت پایین خواب به دلیل آپنه خواب می تواند خطر ابتلا به COVID-19 شدید را افزایش دهد، اما مطالعات همچنین نشان داده است که خواب شبانه کوتاه تر می تواند خطر ابتلا به عفونت های تنفسی مانند ذات الریه را افزایش دهد. و یک مطالعه دیگر حتی نشان داد افرادی که کمتر از هفت ساعت می خوابند تقریباً سه برابر بیشتر از کسانی که هشت ساعت یا بیشتر می خوابند دچار سرماخوردگی می شوند.

 

علاوه بر این، در یک تحقیق در ژوئیه سال ۲۰۲۰ در دانشگاه کالیفرنیا، سانفرانسیسکو و دانشگاه کارنگی ملون در پیتسبورگ ، از ردیاب های پوشیدنی برای نظارت بر عادات خواب ۱۶۴ نفر استفاده شد.

 

بعد از اینکه هر فرد دوز سنگین از رینوویروس (AKA سرماخوردگی) دریافت کرد، به مدت پنج روز در اتاق های هتل قرنطینه شدند. این مطالعه نشان داد کسانی که کمتر از شش ساعت در شب می خوابند در مقابل کسانی که بیش از هفت ساعت می خوابند چهار و نیم برابر بیشتر در معرض علائم سرماخوردگی قرار دارند.

 

محققان خاطرنشان می کنند که ویروس های رینو از نظر ساختار و نوع پاسخ ایمنی که در افراد ایجاد می کنند، شبیه ویروس های کرونا هستند و از این طریق یک ایستگاه مناسب برای COVID-19 هستند.

 

شواهد زیادی موجود است که اگر به اندازه کافی بخوابید، قطعاً می توانید به پیشگیری یا مبارزه با هر نوع عفونت کمک کنید.

 

در این میان ، علاوه بر زدن ماسک، شستن دستها و تمرین فاصله اجتماعی ، اطمینان از اینکه در یک ساعت مناسب به رخت خواب می روید، می تواند به شما در جلوگیری از COVID-19 کمک کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------