تشریح روند واریز جرایم کرونایی به حساب وزارت بهداشت/ تشدید مقررات استفاده از ماسک در ادارات دولتی



اخبار,اخبار پزشکی
رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، با اشاره به اعلام شماره حساب واریز جرایم، گفت: نیروی انتظامی و تعزیرات، جرایم را اخذ و به حساب معین متعلق به وزارت بهداشت واریز خواهند کرد.

به گزارش مهر، کیانوش جهانپور، اظهار کرد: در پی مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا و دستور رئیس جمهوری مبنی بر جریمه مالی افراد یا صنوفی که شیوه نامه های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و یا از زدن ماسک در مکان های عمومی خودداری می‌کنند، وزارت بهداشت شماره حساب متمرکز جهت واریز این جریمه ها را معین و اعلام کرده است.

 

وی ادامه داد: تیم های بازرسی سازمان تعزیرات و پلیس، افراد و صاحبان صنوف متخلف را جریمه کرده و وجوه حاصل از این جرایم به حساب اعلام شده وزارت بهداشت واریز خواهد شد.

 

جهانپور گفت: تمامی وجوه حاصله در مسیر مدیریت پیشگیری و مقابله با کرونا در کشور هزینه خواهد شد.

 

به گفته وی، شماره حساب شبا IR۳۲۰۱۰۰۰۰۴۱۰۱۰۳۳۱۳۸۱۶۰۰۹۹ نزد بانک مرکزی به نام پرداخت سایر منابع وزارت بهداشت که پیش از این در رسانه ها اعلام شده بود، به این امر اختصاص یافته است.

 

مقررات استفاده از ماسک در ادارات دولتی تشدید شد

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور بخشنامه مقررات استفاده از ماسک در اماکن دولتی و اجرایی را ابلاغ کرد.

 

به گزارش مهر به نقل از سازمان اداری و استخدامی، پیرو بخشنامه شماره ۲۹۰۸۲۳ مورخ ۰۵/‏۰۶/‏۱۳۹۹‬ سازمان اداری و استخدامی کشور و با توجه به بند (۶) مصوبات چهلمین جلسه ستاد ملّی مدیریت کرونا مورخ ۱۹/‏۰۷/‏۱۳۹۹‬ که به تأیید ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران رسیده است، رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور بخشنامه مقررات استفاده از ماسک در اماکن دولتی و اجرایی را به کلیه دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری ابلاغ کرد.

 

به موجب این بخشنامه، مسئولان ادارات، مأموران حراست و نگهبانی، و مسئولان کنترل ورود و خروج در کلیه ادارات دولتی و مؤسسات عمومی غیردولتی موظفند از ورود مراجعان و کارکنانی که از ماسک بهداشتی استفاده نمی‌کنند به محیط‌های اداری جلوگیری کنند. هرگونه ارائه خدمات به این‌گونه مراجعان نیز توسط مسئولان و کارکنان ادارات ممنوع است.

 

در صورت مشاهده هرگونه بی‌مبالاتی مسئولان ادارات و کارکنان مسئول ورود و خروج به ادارات و یا دریافت گزارش عدم رعایت بند فوق از سوی بازرسان بهداشتی و مسئولان ذی‌ربط، مجازات‌های مقرر در بند (۱) بخشنامه شماره ۲۹۰۸۲۳ مورخ ۰۵/‏۰۶/‏۱۳۹۹‬ این سازمان در مورد خاطیان اعمال خواهد شد و در صورتی که عدم رعایت ضوابط ابلاغی ناشی از بی‌مبالاتی مدیران و مسئولان واحدهای اداری باشد، پرونده آنان به هیئت رسیدگی به تخلفات اداری منعکس خواهد شد.

 

طبق این بخشنامه، مقامات موضوع ماده (۱۲) قانون رسیدگی به تخلفات اداری و مسئولان و مدیرانی که اختیارات موضوع ماده (۱۲) برای اعمال مجازات‌ها به آنان تفویض شده است و هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری دستگاه‌های اجرایی موظفند خارج از نوبت به گزارش‌های مربوط به تخلفات موضوع این بخشنامه و بخشنامه شماره ۲۹۰۸۲۳ مورخ ۰۵/‏۰۶/‏۱۳۹۹‬ رسیدگی و گزارش اقدامات خود را به صورت ماهانه از طریق مسئولان هماهنگی هیئت‌های دستگاه به دبیرخانه هیئت عالی نظارت ارسال کنند.

 

این بخشنامه در کلیه وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، مؤسسات و شرکت‌های دولتی و واحدهای تابعه آن‌ها که در تهران بزرگ مستقر هستند و ادارات کل استان تهران و دیگر ادارات و واحدهای اداری مستقر در شهر تهران لازم‌الاجرا و مسئولیت اجرای آن برعهده مدیران و مسئولان ادارات در سطوح مختلف و واحدهای حراست است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------