اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

در صورت کشف واکسن کرونا نیز باید از ماسک استفاده‌شود



اخبار,اخبار پزشکی,ویروس کرونا
موسسه تحقیقاتی روبرت کخ آلمان اعلام‌کرد کشف واکسن کرونا پایان مقابله با همه‌گیری این ویروس نیست و افراد باید همچنان برای آلوده‌نشدن، از ماسک استفاده‌کنند.

به گزارش ایرنا، با وجود تلاش های محققان برای یافتن واکسن مصونیت در برابر ویروس کرونا، اقدامات لازم برای به حداقل رساندن آلودگی به ویروس کرونا همچنان بهترین راه برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید-۱۹ است.

 

موسسه روبرت کخ آلمان (RKI) در گزارشی از وضعیت کنونی شیوع کرونا در آلمان و جهان بر لزوم رعایت قوانین بهداشتی از جمله حفظ فاصله، توجه به مسائل بهداشتی و استفاده روزانه از ماسک تاکید کرد. بر این اساس باید افراد به میزانی از آگاهی نسبت به رفتار مخاطره آمیز برسند که رفتار خود را متناسب با شرایط کنونی تطبیق دهند.

 

در همین راستا اقدامات برای به حداقل رساندن خطر آلوگی به طور مداوم ارزیابی و یافته های علمی جدید برای کنترل فرآیندهای گسترش آلودگی در حوزه های مختلف زندگی (خانه ، مدارس ، وسایل حمل و نقل عمومی ، شرکت ها ، دفاتر ، رستوران ها ، رویدادهای مهم) به منظور توسعه بیشتر استراتژی های سازگار در به حداقل رساندن خطرات به اجرا در می آید.

 

این موسسه تحقیقاتی در عین حال تاکید می کند که واکسن کشف شده علیه کرونا در ابتدا فقط به مقدار محدود در دسترس خواهد بود ، بنابراین در ابتدا باید گروه های خطر خاص و سپس باقی افراد واکسینه شوند. از این رو حتی اگر واکسیناسیون بخش مهمی از مبارزه با بیماری همه گیر باشد ، این به تنهایی کافی نخواهد بود و باید همچنان همراه با رفتار مسئولانه و تغییرات خاص در کنار هم بودن بوده و در همه شرایط قوانین فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود.

 

منظور از این تغییرات ادامه رعایت توصیه‌های بهداشتی، رعایت فاصله مناسب، استفاده از ماسک، تعویض هوای فضاهای بسته و تا حد ممکن انتقال فعالیت‌های اوقات فراغت به فضای باز است.

 

«لوار ویلر» رئیس این موسسه می‌گوید در مواجهه با کووید-۱۹ در هفته‌ها و ماه‌های آینده نیاز است که به لحاظ زمانی و منطقه‌ای تدبیرهایی متناسب با موقعیت مد نظر قرار گیرند. در سند راهبردی انستیتو تاکید شده که باید فشار بر سیستم بهداشت و درمان، پیامدهای بلند مدت ابتلا و موارد مرگ بر اثر کووید-۱۹ تا حد ممکن کاهش یابد و تدبیرهای لازم برای رسیدن به این هدف باید به لحاظ زمانی و مکانی محدود و در عمل قابل اجرا باشند.

 

در این سند به مسئله مدرسه‌ها و مهدکودک‌ها هم پرداخته شده است که طبق آن، مراکز آموزشی از مکان‌هایی هستند که در شیوع ویروس نقش دارند. با این حال مهم است که آنها با مراعات نکات بهداشتی به فعالیت خود ادامه دهند زیرا برای رشد، فراگیری و ارتباط اجتماعی کودکان و نوجوانان اهمیت دارند و باز بودن آنها به والدین امکان می‌دهد به کار خود ادامه دهند.

 

موسسه روبرت کخ به طور همزمان کار بر روی یک راهبرد واکسیناسیون در آلمان را ادامه می‌دهد. یکی از جنبه‌های مهم این کار مشخص کردن و شناسایی گروه‌هایی از شهروندان است که باید در مرحله اول واکسن به آنها اختصاص یابد که سالخوردگان، بیماران و کادر درمانی از جمله اولویت‌های دریافت واکسن کرونا هستند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------