اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

مبتلایان به دیابت که مشکل خواب دارند، 87 درصد بیشتر در خطر مرگ هستند



خطر مرگ در مبتلایان دیابت با مشکل خواب،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
یک مطالعه جدید نشان می‌دهد، افرادی که مشکل خواب دارند بیشتر از کسانی که اختلال خواب ندارند در معرض خطر مرگ هستند، به ویژه اگر آنها مبتلا به دیابت باشند.

به گزارش فارس به نقل از دیلی‌میل، نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد، افرادی که مشکل خواب دارند بیشتر از سایر افراد به هر دلیلی می‌میرند و دیابتی‌های مبتلا به بی‌خوابی ۸۷ درصد بیشتر در معرض خطر مرگ هستند. 

 

یک مطالعه جدید ۵۰ هزار شرکت کننده میانسال در انگلیس را مورد بررسی قرار داد و از آنها درباره وضعیت خواب شبانه پرسش و پاسخ کرد.

 

داده‌های به دست آمده نشان داد، افراد دچار بی‌خوابی ۱۰ درصد بیشتر از افرادی که اختلالات خواب ندارند، به هر علتی مانند تصادف اتومبیل یا حمله قلبی جان می‌بازند. شرکت کنندگان مبتلا به دیابت نوع ۲ و بی‌خوابی ۸۷ درصد بیشتر از افراد فاقد این مشکلات به هر علتی می‌میرند.

 

محققان می‌گویند این اولین مطالعه بررسی تأثیر ترکیبی از بی‌خوابی و دیابت بر خطر مرگ و میر است؛ آنها دریافتند که افراد با مشکلات خواب مکرر در معرض خطر بیشتری برای مرگ نسبت به افرادی که مشکل خواب ندارند قرار دارند.

 

در طی ۹ سال تحقیق، این پژوهش نشان داد که افراد مبتلا به دیابت نوع ۲، ۸۷ درصد بیشتر از افراد بدون دیابت یا اختلالات خواب می‌میرند.

 

مالکوم فون شانتز، استاد کرونوبیولوژی از دانشگاه انگلیس  و نویسنده اول این برسی گفت: «اگرچه ما قبلاً می‌دانستیم که یک رابطه قوی بین  اختلال خواب و سلامتی ضعیف وجود دارد، اما یافته‌های جدید تبعات آن را کاملا نشان می‌دهد. پزشکان باید مشکلات خواب را مانند سایر عوامل خطر جدی بگیرند و با بیماران خود در زمینه کاهش خطر کار کنند».

 

این تیم می گوید که از نظر آنها، این اولین مطالعه‌ای است که تأثیر ترکیب بی‌خوابی و دیابت را بر روی خطر مرگ و میر بررسی می‌کند.

 

کریستن ناتسون، استادیار مغز و اعصاب در دانشگاه نورث وسترن در ایلینوی و همکار نویسنده ارشد این مطالعه گفت: «دیابت به تنهایی با افزایش ۶۷ درصدی خطر مرگ و میر مرتبط است».

 

این مطالعه در ژورنال تحقیقات خواب منتشر شده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------