اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

آلودگی هوا موجب سینوزیت مزمن می‌شود



آلودگی هوا،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
مطالعات نشان می‌دهد که قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا ناشی از ذرات ریز کمتر از ۲.۵ میکرون یا PM ۲.۵ ممکن است منجر به سینوزیت مزمن شود.

به گزارش مهر به نقل از مدیکال اکسپرس، رینوسینوزیت مزمن یک عارضه ۱۲ هفته‌ای یا طولانی‌تر است که طی آن سینوس‌ها آلوده یا تحریک می‌شوند، متورم شده، به شدت پر از ترشح شده و مخاط را به گلو ترشح می‌کنند.

 

این عارضه همچنین می‌تواند موجب درد صورت، فشار و از دست دادن حس بویایی شود و در بعضی موارد ممکن است با افسردگی، اضطراب، اختلال در خواب و کیفیت پایین زندگی همراه باشد.

 

اگر چه عوامل منجر به رینوسینوزیت مزمن ناشناخته است، اما محققان دانشکده جان هاپکینز عنوان می‌کنند که قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا با ذرات ریز معلق، یکی از این عوامل خطرساز برای این بیماری است.

 

مشکل حال حاضر جامعه ما سینوزیت مزمن است

 

«موری راماناتان»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «ما بیماران مبتلا به رینوسینوزیت مزمن را در مناطقی که در معرض آلودگی هوا PM۲.۵ قرار گرفته بودند ارزیابی کردیم.»

 

تیم تحقیقاتی پی برد افراد در معرض غلظت PM۲.۵ بالاتر در طول مدت زمان طولانی به احتمال زیاد مبتلا به رینوسینوزیت مزمن تشخیص داده می‌شوند.

 

به گفته محققان، قرارگیری در معرض این آلاینده‌ها با بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان ریه، کاهش توانایی تفکر شناختی، بیماری مزمن انسدادی ریه، آسم و مرگ زودرس مرتبط است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------