وزیر بهداشت: نمکی شهید زنده است!



وزیر بهداشت،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در دفاع مقدس کل شهدا ٢٣٠ هزار نفر در ٨ سال بود اما ما در ١.۵ سال کرونا بیش از ١٠٠ هزار فوتی داشتیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با عرض تسلیت ایام شهادت اباعبدالله و با درود بر روح پرفتوح رهبر کبیر انقلاب و شهدای دفاع مقدس و مدافعان سلامت در مراسم تکریم سعید نمکی و معارفه خود اظهار کرد: ما در پیچ تاریخی به سر می‌بریم که در طول تاریخ کشورمان کم نظیر است و در دفاع مقدس کل شهدا ٢٣٠ هزار نفر در ٨ سال بود اما ما در ١.۵ سال کرونا بیش از ١٠٠ هزار فوتی داشتیم، کشور ما در طول تاریخ به ویژه بعد از انقلاب نشان داد می‌تواند مردانه بایستد و تاریخ بعد از انقلاب ما نمایانگر کار ماست، در دفاع مقدس تمام دنیا بر علیه ما بود و ما سلاح نداشتیم و فقط بچه های عاشق بسیجی بودند که با شهادت خود در مقابل دشمن ایستادند، این مردم هیچ وقت خسته نمی‌شوند و در برابر مشکلات خواهیم ایستاد.

 

عین اللهی بیان کرد: در دوران کرونا به قول شهید سلیمانی «تهدیدها بهترین فرصت‌هاست» و قشر پزشکی و نظام سلامت در دوران کرونا شکوفا شدند، قبل از کرونا دشمنان هجمه های بسیاری به قشر پزشکی وارد کردند زیرا موفق ترین قشر کشور بعد از انقلاب قشر سلامت بوده است ما در ابتدای انقلاب فقط شماری پزشک هندی و پاکستانی داشتیم و عزیزان بسیاری زحمت کشیدند و ما به اینجا رسیدیم و دشمن نوک حمله را به سمت قشر پزشکی گرفته بود و متاسفانه برخی رسانه ها هم همراه شده بودند و چهره قشر پزشکی را منفی نشان می‌دادند اما امروز ما بیش از ٢٠٠ شهید سلامت داریم و من یکسال پیش جانشین شهید زارع رییس بیمارستان لبافی نجات شدم و امروز جایگزین نمکی به عنوان شهید زنده شدم. خداوند نعمت های بسیاری به ما داده است و وقتی نعمتی مانند سلامتی را از دست می‌دهیم قدر آن را می‌دانیم.

 

او افزود: نظام جمهوری اسلامی نظام نوکری و خدمتگزاری است و زمانی که در جبهه ‌ها تیراندازی و حمله می‌شد نگاه به عقب و پهلو نبود بلکه نگاه به جلو بود و اگر امروز تهاجم به خدمتگذاران می‌شود همان ترکش‌هاست ما باید نگاهمان رو به جلو باشد و تلاش شبانه روزی داشته باشیم و یادمان باشد مقام معظم رهبری در نماز جمعه فرمودند من آبرویم را می‌دهم و ما امروز شاهد آن هستیم نمکی آبروی خود را در راه خدمت به مردم داد و این نشان از مردانگی ایشان است.

 

او بیان کرد: امروز در کل وزارت بهداشت و دانشگاه‌ها مردان و زنان عملگرا نیاز داریم. امروز وزارت بهداشت عرضه جهاد فى سبیل الله است و راه ادامه خواهد داشت و ما هم پرچم را در پایان به دست کس دیگری خواهیم داد، ما ایستاده‌ایم و کوتاه نمی آییم هر چقدر با ما در فضای مجازی و حقیقی ترکش بزنند ناامید نمی شویم و همانطور که مردم مردانه ایستادند مردانه خواهیم ایستاد و کرونا به زودی خواهد رفت و این امتحانی در این مرحله بود و آنهایی که در دفاع مقدس بودند افتخار می‌کنند و مدافعان سلامت در میدان کرونا در آینده افتخار خواهند کرد که در میدان بودند و امروز با توجه به همه تحریم‌ها باید اقتصاد مقاومتی را سرمشق خود قرار دهیم.

 

عین اللهی گفت: ما پاسدار خون شهدا هستیم و نگاهمان رو به جلوست و محکم و قاطع پیش خواهیم رفت و در این راه نیازمند مردان و زنان بزرگی هستیم که ما را یاری کنند و حرکتمان رو به جلو باشد و در این راه با حضور دانشمندان، اساتید، اقشار نظام سلامت به جایی رسیده‌ایم که در منطقه حرف اول را می‌زنیم و افتخارمان به نیروی انسانی متعهد و دانشمند است و من از میدان مبارزه و وسط میدان آمده ام، وقتی به اورژانس میرفتم و چهره رنگ پریده پرسنل اورژانس را می‌دیدم که پرستار همراه با بیمار گریه می کرد و از زجر بیمار زجر می‌کشید بسیار ناراحت می شدیم.

 

وزیر بهداشت افزود: من از میدانی آمده‌ام که میدان امتحان ماست و مسایل مادی نمی‌تواند ارزش آن را جواب بدهد و ما امروز شاهد گریه خانواده‌ها هستیم و چشم کودکان معصوم گریان است و این صحنه‌ها با بزرگ مردی عزیزان قابل درک است.

 

وی یادآور شد: بحران کرونا، چهره واقعی و خدمتگزار جامعه پزشکی و سلامت کشور را نشان داد و امروز بیش از 200 شهید مدافع سلامت تقدیم کشور کرده ایم. دوست بسیار عزیز ما، دکتر زارع رییس بیمارستان لبافی نژاد بود که جانشین ایشان شدم و امروز هم جایگزین دکتر نمکی شدم که به نوعی شهید زنده است و راه شهدا را ادامه می دهد و این پرچم، هیچ وقت بر زمین نخواهد ماند و اگر دلاوری برود، فرد دیگری پرچم نظام سلامت را نگه می دارد.

 

عین اللهی خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس وقتی رزمندگان حضور داشتند، از اطراف ترکش می خوردند اما همیشه نگاه به جلو نبود و هیچ وقت نگاه به کنار و پشت نبود امروز هم اگر کسی خدمتگزار مردم می شود، ممکن است ترکش هایی بخورد کما اینکه از روز اول تا کنون، بنده نیز ترکش هایی خورده ام اما مهم نیست چون نگاه ما به جلو است.

 

وی خاطرنشان کرد: تلاش شبانه روزی دکتر نمکی بسیار ارزشمند بود که در راه نظام همه چیز خودش را فدا کرد. مهمترین چیزی که هر فردی دارد، آبرو است و دکتر نمکی، آبروی خودش را در راه نظام و خدمت به مردم در حوزه سلامت گذاشت و این نشان از مردانگی ایشان است. ما فرزندان صادق رهبریم و پاسدار خون شهدا هستیم و نگاه ما همواره به جلو است و در این راه نیاز به زنان و مردان بزرگی داریم که این حرکت را به پیش ببرند.

 

وزیر بهداشت گفت: با تلاش دانشمندان، اساتید و همه فعالان و کارکنان حوزه سلامت، امروز به جایگاه نخست منطقه رسیده ایم و از نظر داشته ها که مهمترین داشته و سرمایه نیروی انسانی است، حرف اول منطقه را می زنیم. اگر تجهیزات و امکانات کمی داریم اما افتخار ما به نیروی انسانی متعهد، متدین و دانشمند در همه دانشگاه های علوم پزشکی است.

 

عین اللهی یادآور شد: میدان مقابله با کرونا امروز میدان امتحان ما است. امروز شاهد گریه های خانواده هایی هستیم که هر روز تعدادی از آنها عزادار می شوند و امروز در کل وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی، مردان و زنان عملگرا و داخل میدان لازم داریم. امروز وزارت بهداشت عرصه جهاد فی سبیل الله است. اگر قرار بود همه چیز آرام باشد، دکتر نمکی همانند یک الماس در این عرصه کرونا، نمی درخشید.

 

وی گفت: در مدت مسئولیت در وزارت بهداشت، ایستاده ایم و به هیچ وجه در مقابل حاشیه ها و ترکش ها در فضای مجازی و حقیقی، کوتاه نخواهیم آمد و نا امید نخواهیم شد و مردانه خواهیم ایستاد تا به فضل الهی، مشکل کرونا در کشور برطرف شود.

 

وزیر بهداشت یادآور شد: آنهایی که در دوران دفاع مقدس حضور داشتند به آن دوران افتخار می کنند و آنهایی که نبودند حسرت می خورند و در آینده، آنهایی که در مقابله با کرونا حضور داشته باشند، به این حضور افتخار می کنند.

 

عین اللهی در پایان تاکید کرد: امروز با توجه به همه تحریم ها و مشکلاتی که داریم، اقتصاد مقاومتی را سرلوحه کار خودمان قرار می دهیم و مهم است که به تحقق اقتصاد مقاومتی در حوزه عرصه کمک کنیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------