اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

محدودیت سنی واکسیناسیون در اصفهان برداشته شد/ فردا؛ آغاز طرح ضربتی واکسیناسیون در تهران



محدودیت سنی واکسیناسیون در اصفهان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: از امروز ۲۹ شهریور ماه محدودیت سنی واکسیناسیون کرونا برای افراد بالای ۱۸ سال در استان اصفهان برداشته شد و افراد بالای ۱۸ سال می‌توانند به سایت سلامت مراجعه کنند.

به گزارش فارس، آرش نجیمی با اشاره به برداشته شدن محدودیت‌های سنی واکسیناسیون اظهار داشت: از امروز ۲۹ شهریور ماه محدودیت سنی واکسیناسیون کرونا برای افراد بالای ۱۸ سال در استان اصفهان برداشته شد و افراد بالای ۱۸ سال می‌توانند به سایت سلامت مراجعه کنند و نوبت واکسن بگیرند.

 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با تأکید بر اینکه از مردم درخواست داریم بر اساس پیامک دریافتی به مراکز تجمیعی واکسیناسیون مراجعه کنند، افزود: افرادی هم که روزهای قبل برای تزریق واکسن به مراکز واکسیناسیون استان مراجعه می‌کردند و در گروه سنی هم قرار نداشتند، تزریق انجام می‌شد.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر کمبودی از لحاظ واکسن برای تزریق نوبت اول نداریم البته مشکلی در بعضی از نوع‌های خاص واکسن داریم که در حال برطرف شدن است، گفت: در کل واکسن موجود است و در حال افزایش ظرفیت موجود هستیم و تزریق واکسن سرعت بالایی گرفته است.

 

نجیمی با اشاره به واکسیناسیون شبانه‌روزی در اصفهان افزود: در حال حاضر ۳ مرکز مصلا، پل شهرستان و گلستان شهدا در اصفهان تا ساعت ۲۴ تزریق واکسن را انجام می‌دهند.

 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به وضعیت کرونا در استان عنوان کرد: وضعیت کرونا کاهشی است و رنگ‌بندی‌ها تغییر پیدا کرد از ۳ هزار و ۶۰۰ بیمار بستری به حدود ۲ هزار و ۵۰۰ بیمار رسیدیم و روند رو به کاهش است.

 

وی ادامه داد: درصد مثبت شدن تست‌ها نسبت به هفته‌های قبل ۱۲ درصد کاهش پیدا کرده است و از حدود ۴۵ درصد به ۳۳ درصد رسیده و بیماران سرپایی نیز کاهش پیدا کرده و این روند به بیماران بستری نیز به سرعت تسری پیدا می‌کند و امیدوار هستیم در هفته بعد به زیر ۲ هزار بیمار بستری در استان برسیم.

 

نجیمی با اشاره به واکسیناسیون دانش‌آموزان گفت: سامانه‌ نوبت‌دهی واکسیناسیون کرونا برای متولدان یک مهر ۱۳۸۲ تا یک مهر ۱۳۸۳ باز شده است و فقط افرادی ۱۷ تا ۱۸ ساله می‌توانند در سایت ثبت‌نام کنند و با واکسن سینوفارم موجود واکسینه شوند.

 

***

 

فردا؛ آغاز طرح ضربتی واکسیناسیون کرونا در تهران

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از اجرای طرح ضربتی واکسیناسیون در تهران از ۳۰ شهریورماه خبر داد.

 

به گزارش ایرنا، دکتر علیرضا زالی در اولین نشست شورای ارتقای دانشکده‌ها افزود: در قالب این طرح جهادی باید در یک بازه زمانی ۱۰ روزه واکسیناسیون ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار شهروند تهرانی انجام شود.

 

فرمانده ستاد مقابله با کرونا تهران با اشاره به اهمیت اجرای این طرح از روسای دانشکده‌ها خواست ضمن بررسی ظرفیت و امکانات دانشکده خود برای مشارکت در این طرح با معاونت بهداشتی دانشگاه هماهنگی های لازم را انجام دهند .

 

زالی ایجاد شورای ارتقای دانشکده ها را برای بررسی مسایل و چالش های دانشکده ها ضروری عنوان کرد و دکتر سلیمان احمدی رییس دانشکده مجازی، آموزش پزشکی و مدیریت را به عنوان دبیر این شورا معرفی کرد.

 

آموزش حضوری و مجازی است

دکتر محمدمهدی صدوقی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی نیز در این نشست با اشاره به اجرای آموزش در سال تحصیلی جدید به صورت ترکیبی( حضوری و مجازی)، مشارکت فعالانه دانشکده های مختلف را در فرایند واکسیناسیون عنوان کرد.

 

وی همچنین کسب رتبه دوم کشوری در طرح رعد را مرهون تلاش های اساتید و اعضای هیات علمی دانشکده ها برشمرد و ضمن قدردانی از زحمات آنان بر حفظ و ارتقای این رتبه تاکید کرد و افزود: ارتباط بیشتر روسا و معاونان دانشکده ها با شورای صنفی دانشجویان، رصد روزانه داشبوردهای مدیریتی و توجه به روند اعتبار بخشی و اعتبارسنجی، فراخوان جذب هیات علمی از دیگر موضوعات مهم است.

 

دکتر افشین زرقی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی نیز با اشاره به رتبه بندی های بین المللی گفت: هدفگذاری ما در سال ۲۰۲۱ انتشار پنج هزار مقاله علمی و ۱۰۰ هزار استناد (citeation) است که تاکنون ۳۸ هزار مقاله منتشره و ۷۵ هزار سایتشن داشتیم.

 

وی از دستاوردهای پژوهشی دانشگاه به کسب رتبه ۴۷۶ لایدن، کسب رتبه دوم کشوری علوم پزشکی، رتبه ۱۳۹ آسیا، کاهش آمار اعضای هیات علمی خاموش به زیر پنج درصد، کسب رتبه اول کشوری توسط کمیته تحقیقات دانشجویی، کسب رتبه اول از نظر زیرساخت های پژوهش و فناوری اشاره کرد و از تلاش و زحمات اساتید و دانشکده ها در این راستا قدردانی کرد.

 

زرقی با اشاره به وجود ۱۱۲ شرکت دانش بنیان در دانشگاه یادآور شد یک مرکز نوآوری نیز به زودی راه اندازی می شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------