این دو ماده مغز را جوان نگه می‌دارد



محققان دریافتند که خوردن غذاهای غنی از منیزیم و لوتئین می‌تواند راهی برای بهبود سلامت مغز باشد و باعث کندتر شدن روند پیری در مغز افراد بالای ۵۵ سال می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از ایتنا، محققان طی مطالعه‌ای جدید دریافتند افرادی که بصورت روزانه ۵۵۰ میلی‌گرم منیزیم در رژیم غذایی خود مصرف می‌کنند، در سن ۵۵ سالگی مغزشان یک سال جوان‌تر از کسانی است که فقط ۳۵۰ میلی گرم منیزیم در روز دریافت می‌کنند.

 

به عقیده محققان دریافت کافی منیزیم منجر به بهبود چشمگیر سلامت مغز، حفظ عملکرد شناختی و کاهش خطر یا جلوگیری از طولانی‌تر شدن زوال عقل در سالمندی خواهد شد. از تخمه کدو، بادام، دانه چیا، اسفناج آب‌پز، شاتوت، شیر سویا، بادام هندی و کره بادام زمینی به عنوان منابع غنی منیزیم یاد شده است.

 

محققان این مطالعه سن را در دریافت میزان منیزیم مهم دانسته و برای مردان ۱۹ تا ۳۰ ساله حداقل ۴۰۰ میلی‌گرم و مردان بالای ۳۱ سال، ۴۲۰ میلی‌گرم منیزیم در روز را توصیه کرده‌اند.

 

برای زنان ۱۹ تا ۳۰ ساله نیز دریافت حداقل ۳۱۰ میلی‌گرم و زنان بالای ۳۱ سال، ۳۲۰ میلی‌گرم منیزیم در روز را پیشنهاد داده‌اند.

 

دومین ماده‌ای که در جوان نگه‌داشتن مغز موثر است ماده لوتئین خواهد بود که در تقویت عملکرد بصری و شناختی از کودکی تا پیری نقش دارد. این ماده، یک کاروتنوئید غنی از آنتی‌اکسیدان است که در سبزیجاتی با برگ‌های تیره، ذرت، تخم مرغ و آووکادو یافت می‌شود و مزایایی در زمینه عملکرد شناختی دارد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------