وزارت بهداشت: کاهش مصرف شیر باعث کوتاه‌قدی و پوکی استخوان کودکان می‌شود



 وزارت بهداشت,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت گفت: مصرف مواد لبنی به ویژه شیر به علت گرانی در دو سه ماه اخیر به شکل پوکی استخوان و کوتاه قدی بروز خواهد کرد.

  به گزارش صدا و سیما؛ آقای احمد اسماعیل‌زاده با اشاره به اینکه مصرف مواد لبنی در دو سه ماه اخیر به دلیل گرانی، کاهش چشمگیری داشته گفت: این موضوع خود را در قالب پوکی استخوان و کوتاه قدی نشان خواهد داد.

 

وی با اشاره به کاهش چشمگیر مصرف لبنیات، جبران نشدن این موضوع را برای کودکان به ویژه در مناطق محروم خطرناک خواند و گفت: حتی افرادی هم که محدوده مصرف چشم‌گیری نیز داشته‌اند، مصرف خود را کاهش داده‌اند، اگر کاهش مصرف لبنیات تداوم پیدا کند کمبود کلسیم، کمبود پروتئین و مواد مغذی در کودکان دارای سوء تغذیه به ویژه در استان‌های کم برخوردار به نحوه قابل توجهی خود را در قالب پوکی استخوان، کوتاه قدی و بیماری‌هایی از این دست خود را نشان خواهد داد.

 

مدیر کل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت گفت: برای جبران کمبود مصرف لبنیات در کشور به ویژه در میان کودکان و نوجوانان باید روی برنامه مصرف شیر در مدارس بویژه در استان‌های کم برخوردار تمرکز کنیم تا حداقل برای کودکان این مناطق مصرف یک واحد شیر را در طول روز داشته باشیم. همچنین ممنوعیت ارائه نوشابه و نوشیدنی‌های صنعتی شیرین در مدارس راهبرد دیگر ما است که این را دنبال می‌کنیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------