ژلی که از بازگشت سرطان جلوگیری می کند



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,سرطان
اولین مرحله درمان سرطان در اکثر موارد انجام جراحی به منظور پاکسازی بافت های آلوده است. اما در برخی موارد همه این بافت ها با عمل از بین نمی روند و حالا فناوری نانو این مشکل را حل کرده است. 

به گزارش مهر به نقل از نیواطلس، اگر برخی لایه های تومور سرطانی در بدن باقی بمانند امکان بازگشت این بیماری مهلک وجود دارد. فناوری نانو می تواند پاکسازی کامل لایه های مذکور را ممکن کند.

 

پژوهشگران به همین منظور ژلی را تولید کرده اند که با اسپری کردن آن بر روی بخش های آلوده به تومور در حین انجام عمل جراحی می توان از شکل گیری مجدد آن و بازگشت سرطان جلوگیری کرد.

 

پژوهشگران دانشگاه یو سی ال ای که این ژل نانو را تولید کرده اند می گویند با استفاده از آن عملکرد سیستم ایمنی بدن هم بهبود می یابد و امکان بازگشت سرطان به حداقل می رسد.

 

ژل مذکور مجهز به نانوذراتی است که از کربنات کلسیم تولید شده اند و به طور آهسته در بافت انسانی حل می شوند. نانوذرات مذکور همچنین مملو از آنتی بادی هایی هستند که به آنها یک پروتئین خاص موسوم به CD۴۷ اضافه شده و به سیستم ایمنی بدن کمک می کند تنها به بافت های سرطانی حمله کرده و به دیگر بافت های بدن آسیب نزند.

 

ژل یادشده فعلا بر روی موش ها آزمایش شده و نتایج آن موفقیت آمیز بوده است. بررسی حاکیست استفاده از این ژل بر روی موش ها در ۵۰ درصد از موارد جلوی رشد مجدد تومور را گرفته است.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------