اخبار پزشکی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

حال پرستاران ایرانی، اصلا خوب نیست | پرونده‌سازی و تهدید برای پرستاران معترض

به گفته «محمد عبادی» معاونت پرستاری وزارت بهداشت ۱۵درصد از پرستاران به دلیل سختی کار، مشکلات معیشتی یا عوامل دیگر ترک کار…

بررسی تغییرات تغذیه سلول‌ها، راهی برای تشخیص سرطان



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی, تغذیه سلول‌ها
محققان به تازگی روشی را ارائه کردند که با بررسی تغییرات تغذیه سلول‌ها می‌تواند بیماری‌های مختلف از جمله سرطان را تشخیص دهد. 

به گزارش فارس، سلول‌ها برای رشد نیاز به تغذیه دارند و تغییر در عادات غذایی آنها می‌تواند نشانه‌ای از بیماری باشد. دانشمندان دانشگاه «ادینبورگ»، ابزاری ارائه کردند که نحوه تغذیه سلول‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد و به عنوان یک هشداردهنده بیماری عمل می‌کند.

 

براساس گزارش «نیواطلس»، مطالعه جدید، تغذیه سلول‌ها از مولکول‌های گلوکز را مورد تایید قرار داد و اعلام کرد که سلول‌ها برای تقویت فعالیت‌هایشان، عادات غذایی جدیدی را اتخاذ می‌کنند بنابراین تشخیص تغییرات در نحوه تغذیه آنها می‌تواند به عنوان یک ابزار تشخیص سریع ارزشمند باشد اما این کار آسان نیست.

 

«مارک وندرل» مدرس زیست‌پزشکی دانشگاه ادینبورگ گفت: ما روش‌های بسیار کمی برای اندازه‌گیری تغذیه سلول‌ها برای تولید انرژی داریم.

 

طبق این گزارش، وندرل و تیم او جستجوگرهای شیمیایی کوچکی را ارائه کردند که به هنگام اتصال به مولکول‌های خاصی که سلول‌ها آنها را می‌خورند، روشن می‌شوند. این فناوری می‌تواند با آشکار کردن مولکول‌های مختلف، چراغ هشداری برای بیماری‌های مختلف از جمله سرطان باشد. همچنین این ابزار می‌تواند برای بررسی چگونگی پاسخ بیمار به درمان نیز مورد استفاده قرار گیرد.

 

وندرل گفت: این پیشرفت برای درک متابولیسم سلول‌های بیمار بسیار مهم است و ما امیداریم تا این کشف راهی برای درمان بهتر باشد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------