اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

چرا خوابیدن در تاریکی توصیه می‌شود؟



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,خواب بیداری
کارشناسان سلامت به خوابیدن در محیط‌ تاریک تاکید دارند.

به گزارش ایسنا، اگر از جمله افرادی هستید که روی کاناپه و مقابل تلویزیون به خواب می‌روید یا ترجیح می‌دهید هنگام شب چراغ اتاق را روشن نگه دارید ضرورت دارد این عادت خود را ترک کنید زیرا سلامت‌تان را به خطر می‌اندازد.

 

کارشناسان به افراد توصیه می‌کنند هنگام خواب چراغ‌ها را خاموش کنند زیرا بر کیفیت خواب اثر می‌گذارد. به هنگام تاریکی بدن سیگنالی دریافت می‌کند که به مفهوم زمان استراحت است. درحالیکه قرار گرفتن در معرض نور، ذهن و جسم را هوشیار ساخته و حتی هنگام شب به بیدار ماندن کمک می‌کند، ساعت زیستی بدن را مختل می‌سازد.

 

خوابیدن در محیط روشن در هنگام شب ساعت خواب داخلی بدن را تغییر می‌دهد. همچنین نتایج مطالعه‌ای که اخیرا انجام گرفته نشان می‌دهد این کار خطر ابتلا به دیابت را افزایش می دهد.

 

محققان آمریکایی بر این باورند که خوابیدن در فضای روشن شرایط را برای ابتلا به بیماری دیابت فراهم می‌سازد. در این مطالعه ۲۰ فرد ۱۸ تا ۴۰ ساله مورد بررسی قرار گرفتند.  

 

محققان از این افراد درخواست کردند در اولین شب در محیطی کاملا تاریک استراحت کنند. در شب دوم نیمی از این افراد در اتاقی روشن و نیمی دیگر در محیط تاریک استراحت کردند.

 

محققان نشانه‌های حیاتی این افراد، فعالیت امواج مغزی، حرکت چشم‌ها و پاهای آنان را هنگام خواب مورد بررسی قرار دادند. همچنین سطح هورمون ملاتونین این افراد اندازه گیری شده و تست گلوکز از آنان گرفته شد.  

 

به گزارش تایمز آو ایندیا، یافته‌های بدست آمده نشان داد: خوابیدن در محیط روشن مقاومت به انسولین را افزایش می‌دهد که در نهایت به دیابت منجر می‌شود. همچنین خواب بی کیفیت، فرد را در معرض بیماری قلبی، سکته مغزی و چاقی قرارمی‌دهد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------