کشف روش جدید برای مقابله با ویروس اچ آی وی



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,ویروس اچ آی وی
محققان دانشگاه کالیفرنیا روش جدیدی برای نابودی ویروس اچ آی وی که در درون سلول‌های بدن انسان مخفی می شود ابداع کرده‌اند و می‌گویند این روش بسیار موثر است.

به گزارش فارس به نقل از نیواطلس، پژوهشگران دانشگاه کالیفرنیا روش جدید را طراحی نوعی سوئیچ سلولی توصیف کرده اند که می تواند ویروس اچ آی وی خفته در درون سلول های بدن را به طور کامل نابود کند.




در حال حاضر برای درمان مبتلایان به ویروس اچ آی وی از یک روش ضدویروسی وقت گیر استفاده می شود که جلوی تبدیل عفونت اچ آی وی به ایدز را می گیرد. اما این روش درمانی کامل و قطعی نیست و ویروس اچ آی می می تواند تا مدت ها در درون بدن مخفی بماند و به محض توقف درمان فعالیت مخرب خود را ادامه دهد.

یافتن روشی برای نابودی ویروس اچ آی وی تا به حال به نتیجه نرسیده ولی دانشمندان می‌گویند با استفاده از یک مولکول ویژه آر ان ای می توان به جنگ اچ آی وی رفت.

اسید ریبونوکلئیک یا آر اِن اِی  همراه با دی‌ان‌ای و پروتئین، سه مولکول درشت اصلی می‌باشد که وجود آن برای همهٔ گونه‌های شناخته شدهٔ زیستی، ضروری است. آر ان آ هم مانند دی ان آ دارای زنجیرهٔ بلندی می‌باشد که شامل اجزای سازنده‌ای به نام نوکلئوتیدها می‌باشد.

این مولکول آر ان ای فعلا قادر به کنترل ژن های تشکیل دهنده اچ آی وی در درون سلول ها بوده و محققان می گویند امیدوارند در آینده از این طریق آنها را به طور کامل از کار بیندازند.
 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------