شیوع کم تحرکی در ایران به ۵۷ درصد رسیده است



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,کم تحرکی
به گفته معاون وزیر ورزش و طبق آمار رسمی ارائه شده شیوع کم تحرکی در ورزش به ۵۷ درصد رسیده است. 

به گزارش مهر، همایش یک روزه «ورزش برای همه» با هدف ترویج مشارکت افراد دارای معلولیت در امر ورزش امروز دوشنبه با حضور سید عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان  در محل آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک برگزار شد.

 

در این مراسم احمدی موضوع فقر حرکتی در جامعه امروز را مورد توجه قرار داد و گفت: شرایط زندگی باعث شده روز به روز کم تحرکی و بی تحرکی بیشتر شود. بر اساس آمار مسئولین سلامت کشور شیوع کم تحرکی در جامعه ایران به ۵۷ درصد رسیده و ۶۵ درصد افراد جامعه هم دچار اضافه وزن و چاقی هستند. همین موارد عامل مهمی برای ابتلا به بیماری های غیرواگیردار است.

 

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان به آمار ۲۲ درصد از دانش آموزان که دچار اضافه وزن و چاقی هستند نیز اشاره کرد و اظهار داشت: این آمار در شرایطی است که دانش آموزان باید از وزن مطلوب و تحرک بدنی کافی برخوردار باشند تا زمینه زندگی سالم برای آنها فراهم شود.

 

وی تصریح کرد: اخیرا معاون سلامت وزارت بهداشت در آماری که منتشر کرده است ۳ درصد از تولید ناخالص ملی ما صرف درمان بیماری های غیرواگیر می شود و این رقم به میزان ۴۵ هزار میلیارد تومان است. در شرایطی که با درصد بسیار بسیار کمتر از آن می توان با پرداختن به ورزش از ابتلا به خیلی از بیماری ها پیشگیری کرد چرا که ورزش کم هزینه ترین و موثرترین راه پیشگیری از بیماریهای ناشی از کم تحرکی  است.

 

معاون وزیر ورزش و جوانان اهمیت الگوی تغذیه سالم را نیز مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: آنچه که در ظهور و بروز بسیاری از بیماری غیر واگیردار در کنار کم تحرکی مهم بوده، تغذیه نادرست است که با رو آوردن به فست فودها بسیاری از این بیماریها شدت می یابد. بنابراین نیاز است که به سمت تغذیه سالم نیز حرکت کنیم.

 

احمدی با بیان اینکه ورزش برای همه اقشار لازم ضروری و واجب است به اقدامات وزارت ورزش و جوانان در راستای توسعه ورزش همگانی پرداخت و توضیح داد:  در دوره اخیر وزارت ورزش و جوانان فدراسیون ها را به وظایف خود در راستای برنامه ریزی برای ترویج ورزش بین مردم معطوف کردیم و در این بین  موضوع ورزش برای بیماران، کم توانان و معلولان هم ویژه مورد توجه قرار داشت تا جاییکه  فدراسیون ووشو با برنامه ای مسئولیت بیماران دیابتی را پذیرفته است، فدراسیون شنا در حوزه چاقی مسئولیت پذیرفته، انجمن پیلاتس در حوزه بیماران ام اس و به تازگی هم فدراسیون اسکیت در رابطه با اوتیسم فعالیت خود را آغاز کرده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------