اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

نخستین ایمپلنت‌ پرینت سه بعدی



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,ایمپلنت‌
پزشکان چینی در پکن یک عمل جراحی را برای جایگزینی مهره‌های ستون فقرات با ایمپلنت‌های چاپ شده سه بعدی با موفقیت انجام دادند. 

به گزارش فارس به نقل از شینهوا، پزشکان چینی در پکن با موفقیت یک عمل جراحی را برای جایگزینی مهره‌های ستون فقرات با ایمپلنت‌های چاپ شده سه بعدی انجام دادند.

 

یک بیمار ۲۵ ساله مبتلا به سرطان در روز پنجشنبه تحت عمل جراحی کاشت در بیمارستان دانشگاه پکن قرار گرفت و در طی آن از مهره‌های مصنوعی آلیاژ تیتانیوم استفاده شد.

 

این نخستین عمل جراحی کاشت ارتوپدی در چین بود که با استفاده از دستگاه‌های پزشکی سفارشی تکمیل شد، زیرا مقررات مربوط به آن، مشترکاً توسط اداره ملی داروهای پزشکی و کمیسیون بهداشت ملی صادر شد و از تاریخ ۱ ژانویه آغاز به کار کرده است.

 

لیو Zhongjun، جراح ارشد و مدیر بیمارستان انستیتوی جراحی ستون فقرات گفت: بازسازی ستون فقرات تنها راه برای جلوگیری از فلج بیمار است.

 

لیو و تیم وی از سال ۲۰۱۰ تحقیق در مورد چاپ سه بعدی مواد کاشت مهره‌ها را انجام داده‌اند؛ وی افزود: از نظر بالینی تقریباً هر بیمار ساختار فیزیولوژیکی منحصر به فردی دارد که مطابق با تمایز سندرم و فردیت آنها نیاز به درمان دارد.

 

لیو گفت: محصولات ایمپلنت چاپ شده با چاپ ۳ بعدی ارتوپدی با حقوق مستقل از مالکیت معنوی، به محض ورود و تولید در مقیاس بزرگ، باعث توسعه کل زنجیره صنعتی در چین و کاهش هزینه های پزشکی برای بیماران خواهد شد.

 

او معتقد است که اهمیت چاپ سه بعدی فراتر از این است؛ تحقیقات عمیق در مورد ادغام مواد فلزی متخلخل و رابط‌های بافت استخوانی انجام خواهد شد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------