روسیه داروی درمان کرونا تولید کرد



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی, داروی درمان کرونا
داروی ضدویروس بانام (Triazavirin (TZV دارای طیف گسترده مقابله با آنفلوانزاست و با تلاش مشترک دانشگاه فدرال اورال، آکادمی علوم روسیه و پژوهشکده تحقیقات آنفلوانزای وزارت بهداشت روسیه تولیدشده است.

به گزارش تاک، این داروی جدید قابلیت درمان 15 نوع آنفلوانزا را دارد.

 

در اواخر دسامبر سال 2019، مقامات چینی از شیوع نوعی ذات‌الریه در شهر ووهان خبر دادند. ووهان کلان‌شهر بزرگ تجاری و صنعتی در مرکز چین با جمعیت 11 میلیون نفر به دلیل انتشار این ویروس، مرکز آلوده به کروناویروس 2019-nCoV اعلام‌شد.

 

موارد ابتلا به کروناویروس جدید در 24 کشور دیگر ازجمله استرالیا، ویتنام، هند، کانادا، ایالات‌متحده، تایلند و روسیه نیز مشاهده‌شده است. به همین دلیل سازمان بهداشت جهانی شیوع کروناویروس جدید را از فوریت‌های بین‌المللی بهداشت عمومی اعلام کرده است.

 

در حال حاضر، تعداد موارد تایید شده به این بیماری در چین از 20400 نفر فراتر رفته است و 490 نفر به دلیل ابتلا به کرونا از بین رفتند.

 

آمار ابتلا به این ویروس در روز چهارشنبه به نقل از خبرگزاری فرانسه به شرح ذیل است:

 

چین: 490 نفر به دلیل ابتلا به این بیماری از بین رفتند  و 24324 مورد ابتلا گزارش‌شده است. ماکائو 10 مورد داشته و بیشترین مرگ‌ومیرها در استان مرکزی هوبی بوده است، جایی که این ویروس اولین بار در ماه دسامبر مشاهده شد.

 

هنگ‌کنگ: 17 مورد ابتلا و  یک مرگ اعلام شده است.

 

ژاپن 33 نفر، تایلند 25نفر، سنگاپور24نفر، کره جنوبی 18نفر، استرالیا 13نفر، آلمان 12نفر، ایالات‌متحده 11نفر، تایوان 11نفر، مالزی10نفر، ویتنام 10نفر، فرانسه 6 نفر، امارات متحده عربی پنج نفر، کانادا چهار نفر، هند 3 نفر، فیلیپین دو نفر (یک مرگ)، روسیه، ایتالیا و انگلیس دو نفر، بلژیک، نپال، سریلانکا، سوئد، اسپانیا، کامبوج و فنلاند نیز یک نفر به این بیماری مبتلا شدند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------