۴۱۱۳ مبتلا و ۱۱ مرگ، تازه ترین آمار روزانه کرونا در چین/ گروه پزشکی ووهان را ترک کردند



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی, ویروس کرونا
مقامات بهداشتی چین روز چهارشنبه اعلام کردند در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳ مبتلای جدید به ویروس کرونا شناسایی شده در حالی که ۱۱ تن هم بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند. 

 به گزارش ایرنا، کمیسیون ملی بهداشت چین اعلام کرد تا کنون شمار کل مبتلایان و جان باختگان در این کشور به ترتیب به ۸۰ هزار و ۸۹۴ مبتلا و سه هزار و ۲۳۷ فوتی افزایش یافته است.

 

جالب اینکه از آمار مرگ و میر و مبتلایان در ۲۴ ساعت گذشته در چین، ۱۰ نفر از ۱۱ فرد فوت شده در استان هوبی کانون اولیه شیوع ویروس بوده است در حالی که تنها یک مبتلای جدید در این استان شناسایی شده است.

 

آمارها حاکی است با ترخیص ۹۲۲ بیمار در ۲۴ ساعت گذشته از بیمارستان، شمار کل بهبود یافتگان در چین به ۶۹ هزار و ۶۰۱ مورد رسیده است.

 

همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲ مبتلای جدید از خارج از چین به این برگشته اند که با این حساب شمار کل مبتلایان بازگشتی به ۱۵۵ تن رسیده است، از ۱۲ مورد جدید سه نفر در پکن، ۵ نفر در استان گواندونگ، سه نفر در شانگهای و یک نفر هم در استان سیچوان گزارش شده است.

 

در تایوان، هنگ کنگ و ماکائو نیز تا کنون ۲۵۷ تن مبتلا و ۵ تن هم جان باخته اند در عین حال ۱۲۷ تن هم بعد از بهبودی از بیمارستان مرخص شده اند.

 

ویروس کرونا تا کنون به حدود ۱۵۰ کشور و منطقه هم سرایت کرده و باعث ابتلای ۱۱۴ هزار و ۸۸۰ تن و مرگ چهار هزار و ۶۶۰ تن دیگر در خارج از چین شده است.

 

۴۱ گروه پزشکی ووهان را ترک کردند

همزمان با کاهش آمار قربانیان ویروس کرونا در ووهان کانون اصلی شیوع این ویروس در چین، افزون بر ۴۱ گروه پزشکی این شهر را ترک کردند.

 

با بهبود یافتن وضعیت پیشگیری و مهار شیوع کرونا، گروه رهبری مقابله با بیماری کووید۱۹ کمیته مرکزی حزب کمونیست چین تصمیم گرفت گروه‌های پزشکی که از مناطق چین به استان هوبی اعزام شده بودند با اتمام کار به استان‌های خود بازگردند.

 

بر این اساس تا کنون سه هزار و ۶۷۵ کادر پزشکی و پرستاری در قالب ۴۱ گروه، ووهان را ترک و به شهرهای خود بازگشته اند این افراد در دوران امدادرسانی به شهر ووهان مرکز استان هوبی در مجموع در ۱۴ بیمارستان صحرایی موقت و ۷ بیمارستان تخصصی مشغول خدمت‌رسانی بودند.

 

همزمان با خروج این گروه ها ، مردم استان هوبی در فضای مجازی پیام‌های «خسته نباشید» و «از شما سپاسگزاریم» منتشر کردند و از اعضای گروه‌های پزشکی دعوت کردند با پایان شیوع بیماری از نقاط دیدنی ووهان بازدید کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------