ویروس کرونا در مبتلایان به بیماری‌های قلبی پیامدهای شدیدی به همراه دارد



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,ویروس کرونا
محققان دریافتند ویروس Covid-۱۹ در افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی عروقی پیامدهای مرگباری را به همراه دارد و در افرادی که به چنین بیماری‌هایی مبتلا نیستند، موجب آسیب‌های قلبی می شود. 

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری مدیکال اکسپرس، بر اساس این تحقیقات مرکز علوم درمانی دانشگاه تگزاس واقع در هیوستون آمریکا،‌ حتی در صورت فقدان سابقه بیماری‌های قلبی نیز، ممکن است عضلات قلب در اثر آلودگی به ویروس دچار آسیب شوند. با وجود این، خطر آسیب قلبی در افرادی که دارای سابقه بیماری‌های قلبی عروقی هستند، بیشتر است.

 

به گفته محققان به دلیل واکنش التهابی بدن نسبت به ویروس کرونا، احتمال بروز آسیب‌های قلبی در افرادی که دارای علایم شدید Covid-۱۹ هستند، بیش از سایرین است.

 

به گزارش سازمان جهانی بهداشت بیماری‌های قلبی عروقی مهمترین عامل مرگ و میر در سراسر جهان است.

 

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ در ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد. این ویروس در دو ماه گذشته بیش از ۱۰۰ کشور و منطقه را درگیر کرده است.

 

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت روز جمعه (دیروز) اعلام کرد: تاکنون ۳۲ هزار و ۳۳۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۴۴ بیمار دیگر تعداد کل موارد فوت به ۲۳۷۸ نفر رسید، ۱۱ هزار و ۱۳۳ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

 

گزارش کامل این تحقیقات در نشریه JAMA Cardiology  منتشر شده است.

 

 

ایرنا  

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------