نصب فیلتر هوا در اتاق خواب کودک مبتلا به آسم برای تنفس راحت تر



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی, فیلتر هوا
طبق نتایج یک تحقیق جدید، استفاده از فیلتر هوا در اتاق خواب به شکل قابل توجهی موجب بهبود نفس کشیدن در کودکان مبتلا به بیماری آسم می شود. 

به گزارش مهر، این مطالعه شامل ۴۳ کودک مبتلا به بیماری آسم در حد خفیف تا متوسط بود و در طول دوره آلودگی هوا نسبتاً بالا در شانگهای چین انجام شد.

 

آلودگی هوا ناشی از سوخت‌های فسیلی است و در اندازه‌های گوناگون یافت می‌شود. آلودگی PM2.5 حدود ۳۰ برابر کوچک‌تر از قطر موی انسان است و می‌تواند در عمیق‌ترین نواحی ریه نفوذ کند.

 

در این مطالعه، دو فیلتر هوا در اتاق خواب کودک امتحان شد. یکی از آنها یک فیلتر موسوم به HEPA با قابلیت از بین بردن ذرات PM2.5 بود و دیگری فیلتر ساختگی بدون تأثیر بود. هر یک از فیلترها به مدت ۲ هفته با فاصله زمانی دو هفته‌ای استفاده شدند. خانواده‌ها فرق بین فیلترها را نمی‌دانستند.

 

نتایج نشان داد در زمان استفاده از فیلتر HEPA در اتاق خواب کودک، میزان PM2.5 درون اتاق در مقایسه با زمان استفاده از فیلتر ساختگی، بالغ بر دوسوم کمتر بود. این میزان کاهش منجر به بهبود قابل توجهی در نحوه جریان هوای ورودی و خروجی به ریه‌های کودکان شد.

 

محققان دریافتند به طورمیانگین ۲۴ درصد کاهش در مقاومت کل مجاری هوا، ۴۳.۵ درصد کاهش در مقاومت مجاری هوای کوچک، ۷۳ درصد افزایش در قابلیت ارتجاعی مجاری هوا، و ۲۸ درصد کاهش در میزان اکسید نیتریک استنشاق شده، عامل التهاب در ریه‌ها، وجود داشت.

 

این فواید نفس کشیدن راحت تا زمان استفاده از فیلترهای هوای واقعی دوام داشت.

 

«جانفنگ ژانگ»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه دوک کارولینای شمالی، در این باره می‌گوید: «احتمالا در صورت استفاده مداوم از فیلترها شاهد فواید مداوم آنها خواهیم بود.»

 

وی در ادامه می‌افزاید: «نتایج ما نشان می‌دهد استفاده از دستگاه‌های تهویه هوا به منظور کاهش قرارگیری مجاری هوا تحتانی در معرض آلاینده‌ها می‌تواند به کودکان مبتلا به بیماری آسم برای نفس کشیدن راحت تر بدون استفاده از داروهای گران کمک کند.»

 

در صورت تأیید آزمایشات بالینی، فیلترهای هوا می‌توانند به کنترل بیماری آسم در فضاهای بسته و باز آلوده کمک کند.

   

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------