حسگر کنترل سلامت قلب و ریه از روی لباس



یک محقق ایرانی از تولید حسگر بسیار کوچکی خبر داده که می توان آن را بر روی لباس نصب کرد تا از این طریق وضعیت سلامت قلب و ریه ها کنترل شود. 

به گزارش فارس به نقل از نیواطلس، کنترل نظم ضربان قلب و شیوه انبساط و انقباض ریه ها نشانه ای مهم برای کسب اطمینان از وضعیت سلامت است. بدین منظور یک حسگر بسیار کوچک ابداع شده که می توان آن را به البسه افراد چسباند و از این طریق علائم حیاتی اشخاص را کنترل کرد.

 

 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,حسگر کنترل سلامت قلب

 

این حسگر اگر وضعیت سلامت قلب و ریه ها را خطرناک تشخیص دهد، به کاربر هشدار می دهد تا وی برای کنترل وضعیت سلامتی به پزشک مراجعه کند.

 

این حسگر توسط پرفسور فرخ ایازی استاد دانشکده مهندسی برق و رایانه دانشکده فناوری جرجیا ابداع شده و ابعاد آن کوچک تر از یک کفشدوزک است. الکترود کوچک این حسگر با بدن افراد و پوست آنها در تماس است و می تواند فعالیت های الکتریکی قلب را هم رصد کرده و از نظم آن مطلع شود.

 

این حسگر دارای لایه های سیلیکونی در فضایی ۲۷۰ نانومتری است که معادل ۰.۰۰۵ ضخامت موی یک انسان است. این لایه های سیلیکونی مانند الکترود عمل کرده و فعالیت حسگر را ممکن می کنند. به گفته پرفسور ایازی نصب چنین حسگرهای بر روی البسه مشکلی برای استفاده از آنها ایجاد نمی کند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------