لباس ردگیری کننده علائم حیاتی انسان



محققان دانشگاه ام آی تی موفق به تولید لباسی الکترونیکی شده‌اند که از آن می‌توان برای ردگیری علائم حیاتی انسان و کنترل وضعیت سلامت افراد استفاده کرد.

به گزارش فارس به نقل از نیواطلس، تولید حسگرهایی که با اتصال به بدن شرایط قلب و دیگر بخش‌های مهم بدن را بررسی می‌کنند، پدیده تازه‌ای نیست. اما تولید یک پیراهن برای کنترل آنی علائم حیاتی افراد بدون شک ایده بهتری است.

 

 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,لباس ردگیری کننده

 

پوسته های الکترونیکی که قبلا بدین منظور به کار می رفتند، حاوی ورقه های سیلیکونی هستند که اجزای الکترونیکی مختلفی در آنها به کار رفته است. اما لباس کنترل کننده علائم حیاتی بدن با استفاده از ابزار نصب شده بر روی آن می‌تواند وضعیت ضربان قلب، دمای پوست بدن و وضعیت تنفس را کنترل کند. این اطلاعات به طور بی سیم قابل انتقال به رایانه یا دیگر وسایل همراه است.

 

لباس یادشده که دارای الیاف هوشمند است، می‌تواند به جای پوسته‌ها یا بسته‌های الکترونیکی به کار رود و بخش های زیادی از بدن را پوشش دهد. این لباس مانند البسه عادی قابل استفاده است و حسگرهای متعددی در درون آن برای کنترل تمام شرایط بدن نصب شده است.

 

یک ریزپردازنده، یک ابزار انتقال داده مبتنی بر بلوتوث و یک باتری قابل شارژ مجدد لیتیومی ـ پلیمری از جمله دیگر بخش‌های این لباس است. بر روی نمونه اولیه این لباس بیش از سی حسگر نصب شده و برنامه ریزی برای تولید انبوه آن اغاز شده است.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------