نخستین واکسن غیرفعال کرونا وارد مرحله دوم کارآزمایی بالینی می‌شود



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,واکسن
نخستین واکسن غیر فعال کووید 19 که توسط انستیتوی محصولات بیولوژیکی تحت عنوان گروه داروسازی ملی چین ساخته شده است به مرحله دوم کارآزمایی بالینی رسید.

به گزارش فارس به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، نخستین واکسن غیر فعال کووید 19 که توسط انستیتوی محصولات بیولوژیکی  تحت عنوان گروه داروسازی ملی چین (Sinopharm) و موسسه ویروس شناسی ووهان تحت آکادمی علوم چین ساخته شده است به مرحله دوم کارآزمایی ‌ای بالینی رسید.

 

 12 روز پس از اولین تصویب برای شروع آزمایش‌های انسانی این واکسن به 96 نفر تزریق شده و حالا مجاز به شروع مرحله دوم کارآزمایی‌های بالینی است.

 

در اطلاعیه این شرکت آمده است:  داوطلبان که همگی 18 تا 60 سال سن داشتند پس از تزریق در شرایط مطلوبی هستند و مرحله دوم به منظور ایمنی و کارآمدی واکسن صورت می‌گیرد.

 

یانگ شیائومین، مدیر عامل شرکت سینوفارم به Chinanews گفت: علاوه بر نگرانی در مورد ایمنی، مهم‌ترین نکته در مرحله دوم این است که بررسی شود آیا واکسن می‌تواند آنتی بادی را در بین شرکت کنندگان تولید کند یا خیر.

 

مدیر عامل شرکت سینوفارم اضافه کرد: از آنجا که واکسن‌های غیرفعال ایمنی کافی به اندازه واکسن‌های زنده ندارند، به منظور دستیابی به مصونیت مداوم در برابر بیماری‌ها، به پژوهش‌های زیادی نیاز است که همین موضوع نیز زمان‌بر است.

 

شیائومین توضیح داد که سؤالاتی از قبیل «چه مقدار دوز  لازم است» باید در طول آزمایشات بالینی برطرف شود و به جواب آنها برسیم.

 

این شرکت تخمین زده است که برای تکمیل ارزیابی کامل واکسن  به شش ماه دیگر زمان احتیاج است؛ بنابراین ممکن است تا سال آینده واکسن ویروس کرونا در دسترس نباشد.

 

گائو فو، رئیس مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های چین در مصاحبه با CGTN گفت: واکسن ساخت چین برای جلوگیری از کووید ۱۹ ممکن است تا سپتامبر برای استفاده اضطراری آماده شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------