اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

مقابله با سوءهاضمه از طریق تحریک عصبی گوش



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,سوءهاضمه
محققان با ایجاد تحریک عصبی مصنوعی در گوش موفق به کاهش مشکل سوءهاضمه در برخی افراد شده اند. 

به گزارش فارس به نقل از نیواطلس، در شرایطی که علت ایجاد مشکل سوءهاضمه در افراد مختلف هنوز به درستی مشخص نشده، محققان می گویند ایجاد تحریک عصبی مصنوعی در مغز می تواند به کمتر شدن این چالش کمک کند.

 

پژوهشی که در این زمینه در دانشگاه هاروارد صورت گرفته نشان می دهد با استفاده از یک ابزار کوچک می توان برای ایجاد تحریک عصبی در گوش انسان اقدام کرد و همین تحریک پیامی را به اعصاب شکم برای حل مشکل سوء هاضمه منتقل می کند.

 

 

 

ابزار یادشده که شباهت زیادی به هدفون دارد، در درون گوش قرار می گیرد و بدون ایجاد درد و ناراحتی در افراد تحریک عصبی را ممکن می کند. تحریک عصبی مذکور از سر به شکم منتقل می شود. این روش قبلا برای مقابله با بیماری ها و مشکلاتی مانند افسردگی، صرع و حتی برخی بیماری های مرتبط با پیری به کار گرفته شده بود.

 

تا به حال ۱۲ آزمایش با استفاده از این سیستم بر روی افراد ۱۵ تا ۸۰ سال صورت گرفته و در تمامی موارد مشکل سوء هاضمه افراد کاهش یافته و آنها توانسته اند با مشکل کمتری غذا بخورند. بررسی ها نشان می دهد تحریک عصبی مصنوعی گوش باعث خالی شدن سریع تر شکم از مواد غذایی و جذب بهتر آنها می شود.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------