اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

شهرهای سفید با سفرهای عید فطر، قرمز می‌شوند



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,کرونا

 

اين در حالي است که شمار مبتلايان به کرونا در کشور به بيش از120‌هزار نفر رسيد. طبق اعلام سخنگوي وزارت بهداشت از شنبه (27 ارديبهشت) تا روز گذشته (28 ارديبهشت) بر اساس معيارهاي قطعي تشخيصي، يک‌هزار و 806 بيمار جديد مبتلا به کوويد19 در کشور (340 مورد بستري و 1466 مورد سرپايي) مبتلايان به کرونا شناسايي شدند. همچنين 51 بيمار کوويد19 جان خود را از دست دادند و به اين ترتيب مجموع جان باختگان اين بيماري در کشور به 6‌هزار و 988 نفر رسيد و تاکنون 94‌هزار و 464 نفر از بيماران، بهبود يافته و ترخيص شده‌اند. کيانوش جهانپور همچنين اعلام کرد که وضعيت استان خوزستان همچنان قرمز است و استان لرستان نيز در وضعيت هشدار قرار دارد.

 

2 استان در آستانه پيک کرونا

آذربايجان شرقي از بابت افزايش تعداد مبتلايان جديد کوويد 19، نزديک به وضعيت بحراني است و مسئولان هشدار داده‌اند که در روزهاي آينده، بايد منتظر پيک دوم بيماري در اين استان‌ باشيم. مسئولان استان بر اين باورند افزايش تردد مردم در سطح شهر، عدم رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي و حضور در محافل مختلف بدون رعايت فاصله‌گذاري اجتماعي به‌عنوان عوامل افزايش آمار مبتلايان به کرونا در اين استان است. اين امر را سلمان خدادادي، نماينده مردم ملکان در مورد انتشار خبري مبني بر افزايش آمار مبتلايان به کرونا در استان آذربايجان شرقي که در ماه‌هاي اخير از وضعيت مطلوبي در کنترل اين بيماري برخوردار بوده است، گفت: کرونا موضوعي مرتبط با يک استان يا کشور نيست، بلکه مرتبط با کل جهان بوده و طبيعي است که در تمام کشورها شيوع پيدا کرده باشد.

 

آنچه مسلم است ميزان شيوع بيماري کرونا فراخور نحوه رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي و فاصله‌گذاري اجتماعي توسط مردم و نحوه مديريت در هر استان، فراگير، محدود يا کنترل مي‌شود، اما شرايط استان بوشهر هم اميدوارکننده نيست. رئيس دانشگاه علوم پزشکي بوشهر گفت که طي روزهاي اخير، تعداد مبتلايان کرونا در اين استان روبه افزايش رفته که اين اتفاق، متوجه رعايت نشدن دستورالعمل‌ها و پروتکل‌هاي بهداشتي و فاصله‌گذاري اجتماعي توسط عده‌اي از ساکنان استان است. بنا بر اعلام اين مقام مسئول، به‌دنبال شناسايي 18 مبتلاي جديد ظرف روز پنجشنبه تا جمعه، تعداد بيماران کوويد 19 در استان بوشهر به 422 نفر افزايش يافته، اما خبر اميدوارکننده اين است که مبتلايان جديد، به‌دليل شدت کم علايم، نيازي به بستري بيمارستاني نداشته و در قرنطينه خانگي تحت مداوا قرار گرفته‌اند.

 

افزايش شهرهاي سفيد در کشور

اما سعيد نمکي وزير بهداشت نظر متفاوتي دارد و معتقد است که تعداد شهرهاي وضعيت سفيد 158 شهر به 218 شهر افزايش پيدا کرده است، اما اين به معناي پايان کرونا در کشور نيست، ولي اميدواريم که هر روز شعاع سفيدي شهرها، افزايش پيدا کند. اين صحبت‌هاي وزير در شرايطي مطرح شد که در آستانه تعطيلات عيد فطر قرار داريم و بسياري از هموطنانمان براي سفر خود را آماده مي‌کنند. در اين بين بسياري از کارشناسان از افزايش تعداد حجم سفر به شهرهاي کشور ابراز نگراني مي‌کنند و معتقدند همان‌طور که قرنطينه خانگي مردم در ايام نوروز توانست شرايط شيوع کرونا را کنترل نمايد، افزايش حجم سفر در عيد فطر مي‌تواند بسياري از شهرهاي سفيد را به قرمز تبديل کند. اين موضوع را دکتر حق‌دوست، رئيس کميته اپيدميولوژي ستاد ملي مبارزه با ويروس کرونا تاييد مي‌کند و در پاسخ به اين پرسش که آيا مردم مي‌توانند با رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي به سفر بروند يا خير، تصريح کرد: «بهتر است من پاسخ اين سوال را ندهم و خود مردم فکر کنند. اگر يک دقيقه با خودمان فکر کنيم حتما به اين نتيجه خواهيم رسيد که به سفر نرويم مگر در موارد ضروري که آن هم بايد با رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي انجام شود، بنابراين هنوز براي رفتن به سفر تفريحي خيلي زود است.»

 

 

آرمان ملي

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------