ارتباط مستقیم کاهش تستوسترون با بروز دیابت



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,تستوسترون
نتایج یک مطالعه در مرکز تحقیقات اندوکرینولوژی تولید مثل پژوهشکده علوم غدد درون ریز و متابولیسم نشان داد که کمبود هورمون تستوسترون (هورمون اصلی مردانه)، آثار نامطلوبی فراتر از مسائل جنسیتی بر روی سلامت افراد دارد. 

به گزارش ایسنا، تستوسترون هورمون اصلی مردانه است که موجب بروز صفات ثانویه جنسی در مردان نظیر رشد عضلات، بم شدن صدا، رویش موهای صورت و سایر علایم می‌شود. کمبود این هورمون طبیعتا اختلالاتی را در سلامت جنسی افراد ایجاد می‌کند اما پژوهشی که به تازگی در مرکز تحقیقات اندوکرینولوژی تولید مثل پژوهشکده علوم غدد درون ریز و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی صورت گرفته نشان داد که کمبود این هورمون آثار نامطلوبی فراتر از مسائل جنسیتی بر روی سلامت افراد دارد.

 

دکتر فهمیمه رمضانی تهرانی، رییس مرکز تحقیقات اندوکرینولوژی تولید مثل، در خصوص این یافته تحقیقاتی، اظهار کرد: بررسی 12 ساله با اندازه گیری هورمون تستوسترون مردان 30 تا 70 ساله جمعیت مطالعه قند و لیپید تهران نشان داد، افرادی که میزان پایین‌تری از این هورمون دارند به احتمال بیشتری مبتلا به حالت پیش دیابتی می‌شوند.

 

بر اساس این گزارش، حالت پیش دیابتی به وضعیتی گفته می‌شود که قند خون بالا بوده اما فرد همه مشخصات دیابت را ندارد.

 

مطالعه قند و لیپید تهران که این تحقیق نیز از دل آن استخراج شده، مطالعه ای است که با سابقه 21 ساله بر روی 15 هزار نفر از جمعیت شرق تهران در حال انجام است و منبعی غنی از اطلاعاتی است که تحقیق بر روی آنها می‌تواند پاسخگوی بسیاری از مسائل پزشکی کشور باشد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------