احتمال عرضه جهانی واکسن های کرونای چین برای استفاده اضطراری



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,واکسن های کرونا
چین مشغول مذاکره با سازمان جهانی بهداشت است تا واکسن های کووید۱۹ توسعه یافته در این کشور را ارزیابی کند. این گامی در جهت عرضه بین المللی واکسن های چینی برای استفاده اضطراری است. 

به گزارش مهر به نقل از رویترز، چین مشغول انجام مذاکراتی است تا سازمان جهانی بهداشت واکسن بالقوه کووید۱۹ توسعه یافته در این کشور را ارزیابی کند.

 

به گفته یک مقام سازمان جهانی بهداشت، این گامی مهم در راستای عرضه بین المللی واکسن  به حساب می آید. هم اکنون واکسن های بالقوه کووید۱۹ که داخل چین توسعه یافته اند، به هزاران نفر از کارگران بخش های مختلف تزریق شده است. این در حالی است که آزمایش های بالینی این واکسن ها تکمیل نشده و  همین امر نگرانی هایی درباره ایمنی آنها بهوجود آورده است.

 

به گفته  مسئول هماهنگ کننده  دارو های ضروری و فناوری های بهداشتی سازمان جهانی بهداشت در منطقه غرب اقیانوس آرام چین مذاکراتی با سازمان جهانی بهداشت انجام داده تا واکسن هایش در فهرست استفاده اضطراری قرار گیرند.

 

این مقام سازمان جهانی بهداشت در یک کنفرانس خبری گفت: از طریق فرایند ثبت در فهرست استفاده اضطراری، کیفیت و ایمنی واکسن ها و کارآمدی آنها ارزیابی می شود. در مرحله بعد آنها می توانند مجوز سازمان جهانی بهداشت را دریافت کنند.

 

 چین در حال حاضر ۴ واکسن بالقوه دارد که در مرحله سوم آزمایش بالینی هستند. 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------