سن افراد چه نقشی در جراحی‌های لاغری دارد؟



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,جراحی‌های لاغری
نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد در میان افرادی که جراحی‌های درمان چاقی داشته‌اند، میزان کاهش وزن، عوارض و بهبود بیماری‌های مرتبط با چاقی در بیماران کمتر از 60 سال سن و نیز بالاتر به یک میزان است.

به گزارش ایسنا، جراحی‌های محدودکننده دستگاه گوارش یکی از روش‌های موثر درمان چاقی است که طی سالیان اخیر کاربرد بیشتری نیز پیدا کرده است. انواع این عمل جراحی در کشور ما نیز در بالاترین سطح کیفی و مطابق استانداردهای روز دنیا در مراکز معتبر در حال انجام است.

 

باید به خاطر داشت که انتخاب افراد برای جراحی امر خطیری بوده که بایستی به دقت توسط متخصصین حوزه درمان چاقی انجام شود و انجام عمل جراحی برای همه گروهها و افراد توصیه نمی‌شود.

 

یکی از پرسش‌های مطرح در این زمینه میزان تاثیر و سودمندی این روش در ارتباط با سن افراد است. دکتر مریم برزین، پژوهشگر عالی مرکز تحقیقات پیشگیری و درمان چاقی پژوهشکده علوم غدد درون ریز و متابولیسم با انجام یک پروژه تحقیقاتی نشان داد که همه گروه‌های سنی به طور یکسان از این اقدام سود می‌برند.

 

در این مطالعه نشان داده شد که میزان کاهش وزن، عوارض و بهبود بیماری‌های مرتبط با چاقی در بیماران کمتر از 60 سال سن و نیز بالاتر به یک میزان است. همچنین بررسی ها نشان داد که مخاطرات انجام اینگونه جراحی ها نیز در این دو گروه تفاوتی ندارد.

 

نگرانی دیگر در خصوص کاهش توده عضلانی مطرح بود که نتایج این مطالعه نشانگر این موضوع بود که از دست دادن توده عضلانی بیشتر در افراد مسن تایید نمی‌شود.

 

مجری این طرح در پایان بیان کرد: جراحی محدودکننده گوارش، به شرط انتخاب درست بیماران، یک مداخله ایمن برای درمان چاقی وبیماری های مرتبط با آن در افراد مسن (بالای 60 سال) محسوب می‌شود و خطر آن مشابه بزرگسالان جوان‌تر از 60 سال است.

 

این پژوهشگر همچنین تاکید کرد که انتخاب بیمار مناسب برای عمل جراحی باید توسط متخصصین ذیصلاح و پس از مشاوره های بالینی و آزمایشات لازم انجام پذیرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------