۳۲۱ فوتی کرونا در شبانه روز گذشته/ موارد ابتلا به کرونا در تهران ۱۲ درصد کاهش یافت



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,
سخنگوی وزارت بهداشت آخرین موارد شناسایی و فوتی ناشی از کووید۱۹ در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته را اعلام کرد. 

به گزارش ایسنا، دکتر سیماسادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ۱۵ آذر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۲ هزار و ۱۵۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۵۶۲ نفر از آنها بستری شدند.

 

وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۲۸ هزار و ۹۸۶ نفر رسید.

 

لاری ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۲۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۰ هزار و ۱۶ نفر رسید.

 

وی افزود: خوشبختانه تا کنون ۷۱۹ هزار و ۷۰۸ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

 

لاری گفت: ۵۸۱۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

 

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: تا کنون ۶ میلیون و ۳۴۲ هزار و ۶۲۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

 

وی گفت: در حال حاضر ۶۴ شهرستان در وضعیت قرمز، ۲۷۸ شهرستان نارنجی و ۱۰۶ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند. 

 

 موارد ابتلا به کرونا در تهران ۱۲ درصد کاهش یافت

شعضو ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: بر اساس بررسی های انجام شده، در چند روز اخیر ۱۲ درصد از موارد ابتلا به کرونا در تهران کاسته شده است.

 

 

مسعود مردانی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این ۱۲ درصد کاهش موارد ابتلا به کرونا در تهران به تعطیلات و محدودیت های ۲ هفته ای ربط ندارد و اثرات مثبت و منفی این تعطیلات از ۲ هفته دیگر مشخص می شود.

 

وی تاکید کرد: همه باید به طور جدی ملزم به رعایت پروتکل های بهداشتی بطور جدی باشند. اقشار مختلف جامعه،‌ مسوولان بهداشتی و کادر درمانی را در مهار شیوع ویروس کرونا مانند ایام گذشته یاری کنند؛ زیرا فقط با مشارکت اجتماعی و همدلی می توان این بیماری را در کشور به زانو درآورد.

 

مردانی یادآور شد: همان طور که بارها گفته شده، استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و دوری از تجمعات مهمترین ابزار مهار و کنترل کرونا است و همه مشاغلی که از امروز شروع به فعالیت کرده اند، باید پروتکل های بهداشتی را بطور کامل رعایت کنند تا منتظر روزهای خوش باشیم.

 

تمدید محدودیت های تردد درون و برون شهری در استان تهران

استاندار تهران با اشاره به تاثیر مثبت محدودیت های دو هفته گذشته در مدیریت بیماری کرونا از تمدید محدودیت های تردد درون و برون شهری در استان تهران خبر داد.

 

به گزارش ایسنا، انوشیروان محسنی بندپی در حاشیه چهل و هفتمین جلسه ستاد مبارزه با بیماری کرونا با اشاره به تاثیر محدودیت های دو هفته گذشته بر آمار بیماری کرونا گفت: خوشبختانه برای اولین بار دیروز تعداد بیماران ترخیص شده از بیمارستان ها از تعداد بیماران بستری شده پیشی گرفته است.

 

وی ادامه داد: البته هنوز میزان مرگ و میر در تهران نسبت به سایر شاخص ها کاهش چشم گیری نداشته و انتظار می‌رود تغییر در آمار مرگ و میر طی دو هفته آینده قابل مشاهده باشد.

 

استاندار تهران تاکید کرد: با توجه به وضعیت نارنجی در اکثر نقاط استان تهران محدودیت های مربوط به شهرهای نارنجی اعمال می شود؛ ضمن اینکه محدودیت های تردد درون شهری یعنی محدودیت تردد از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح و محدودیت های برون شهری مانند قبل ادامه خواهد داشت.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------