ارتباط داروی پروستات با کاهش خطر پارکینسون



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,پروستات
نتایج یک مطالعه نشان می دهد مصرف دارو برای درمان بزرگ شدن پروستات با کاهش خطر ابتلا به بیماری پارکینسون همراه است. 

به گزارش مهر، مطالعات محققان دانشگاه آیووا آمریکا نشان می‌دهد که داروی «ترازوسین» و داروهای مشابه ممکن است برای پیشگیری یا به تأخیر انداختن بیماری پارکینسون مؤثر باشد.

 

محققان داده‌های حدود ۳۰۰ هزار مرد مسن در ایالات متحده و دانمارک را در مورد ارتباط بین مصرف ترازوسین با ابتلاء به بیماری پارکینسون بررسی کردند.

 

محققان مشاهده کردند داروی ترازوسین سطح انرژی سلولی را افزایش می‌دهد و می‌تواند از پیشرفت بیماری پارکینسون در مدل‌های حیوانی جلوگیری کرده یا روند بیماری را کُند نماید.

 

محققان مشاهده کردند مردان مبتلا به بیماری پارکینسون که ترازوسین هم مصرف می‌کردند، دارای نشانه‌ها، علائم و عوارض کمتری از بیماری پارکینسون بودند.

 

محققان همچنین «تامسولوزین» یکی دیگر از داروهایی که معمولاً برای درمان بزرگ شدن پروستات استفاده می‌شود، را نیز بررسی کردند. اما برخلاف ترازوسین، تامسولوزین هیچ تأثیری در تولید انرژی سلولی ندارد.

 

«جاکوب سیمرینگ»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «ما مشاهده کردیم مردانی که ترازوسین مصرف می‌کردند در مقایسه با مردانی که تامسولوزین مصرف می‌کردند، ۱۲ تا ۳۷ درصد کمتر در معرض ابتلاء به بیماری پارکینسون بودند.»

 

علاوه بر این، مطالعه نشان داد که مدت زمان طولانی‌تر استفاده از داروهای تقویت کننده انرژی پروستات با افزایش اثرات محافظتی همراه است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------