روند درمان کودکان مبتلا به سرطان تحت تاثیر شیوع کرونا



سرطان,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
نتایج یک بررسی نشان می دهد: روند درمان بیماری سرطان در کودکان در بیشتر بیمارستانهای جهان به دلیل همه گیری کووید-۱۹ با مشکل روبرو شده است. 

به گزارش ایسنا، بررسیها حاکی از آن است: مراقبت از کودکان مبتلا به سرطان در نزدیک به ۸۰ درصد بیمارستانهای جهان به دلیل شیوع کروناویروس مختل شده است.

 

آمارها نشان می دهد: بیش از ۴۰ درصد از بیمارستانهایی که تابستان گذشته مورد بررسی قرار گرفته اند گزارش کردند که تشخیص موارد جدید ابتلا به سرطان کمتر از حد انتظار بوده و حدود یک سوم شاهد افزایش تعداد کودکان مبتلا به سرطان هستند که روند درمان خود را متوقف کرده اند.

 

هفت درصد از بیمارستان های مورد بررسی قرار گرفته، گزارش کرده اند که در برخی از دوره های همه گیری کووید-۱۹ بخشهای مربوط به سرطان کودکان را تعطیل کرده اند.

 

محققان در این بررسی اظهار داشتند: بیمارستان ها در کشورهای کم درآمد و متوسط به طور نامتناسبی تحت تاثیر شرایط همه گیری قرار گرفته به گونه ای که محدود شدن شیمی درمانی، متوقف ساختن روند درمان و رادیوتراپی بیشترین موارد ذکر شده بوده است.

 

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری یونایتدپرس، هر ساله بیماری سرطان در بیش از ۳۰۰ هزار کودک در جهان تشخیص داده می شود و بیش از ۱۰ هزار مورد در ایالات متحده شناسایی می شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------