ترکیب موجود در آووکادو به درمان لوسمی کمک می‌کند



 آووکادو ,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد ترکیب موجود در آووکادو ممکن است مسیری برای درمان بهتر سرطان خون (لوسمی) باشد. 

به گزارش مهر به نقل از ساینس دیلی، دکتر «پال اسپاگنولو»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه گولف کانادا، در این باره می‌گوید: «این ترکیب آنزیمی را هدف قرار می‌دهد که دانشمندان برای اولین بار به عنوان عامل اصلی رشد سلول سرطانی شناسایی کرده اند.»

 

در این مطالعه به بررسی لوسمی میلوئید حاد (AML) پرداخته شده که مرگبارترین نوع لوسمی است. بیشتر موارد در افراد بالای ۶۵ سال رخ می‌دهد و کمتر از ۱۰ درصد بیماران پنج سال پس از تشخیص زنده می‌مانند.

 

به گفته اسپاگنولو، «سلول های لوسمی دارای مقادیر بیشتری از آنزیمی موسوم به VLCAD است که در متابولیسم آنها دخیل هستند.»

 

وی با بیان اینکه این ترکیب کاندیدای دارودرمانی است، گفت: «سلول برای زنده ماندن به آن مسیر وابسته است. این اولین بار است که VLCAD به عنوان هدف در هر نوع سرطان شناسایی شده است.»

 

تیم تحقیق در این مطالعه، ترکیبات تغذیه‌ای را در میان ترکیبات متعدد غربال کرده و هر ماده‌ای که بتواند آنزیم را مهار کند، جستجو کرد. بهترین ترکیب از آووکادو گرفته شد.

 

VLCAD می‌تواند نشانگر خوبی برای شناسایی بیماران مناسب برای این نوع درمان باشد. همچنین می‌تواند یک نشانگر برای اندازه گیری فعالیت دارو باشد که زمینه را برای استفاده نهایی از این مولکول در آزمایشات بالینی انسان فراهم می‌کند.

 

در حال حاضر، حدود نیمی از بیماران بالای ۶۵ سال مبتلا به AML، تحت مراقبت تسکینی قرار می‌گیرند. برخی دیگر تحت شیمی درمانی قرار می‌گیرند، اما درمان‌های دارویی سمی هستند و می‌توانند منجر به کشته شدن بیماران شوند.

 

محققان در تلاش برای یافتن داروهای کمتر سمی هستند که بتوان از آنها برای این گروه از بیماران استفاده کرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------