فوق تخصص عفونی: واکسن کرونا از مرگ بیماران جلوگیری می‌کند| تجمع در ایران با شعار «واکسیناسیون را متوقف کنید!»



 واکسن کرونا ,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
فوق تخصص عفونی گفت:واکسن های کرونا از هر نوع و با هر مقدار ایمنی بخشی که باشند در یک نکته مشترک هستند و آن اینکه پس از تزریق واکسن افراد از خطر مرگ بیماری کووید۱۹ نجات پیدا می کنند. 

 حمید عمادی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:امکان دارد میزان ایمنی زایی یک واکسن ۸۵ درصد و دیگری ۹۵ درصد باشد اما افرادی که واکسن می زنند اگر هم به بیماری کووید۱۹ ابتلا شوند، بیماری آن قدر شدید نمی شود که کشنده باشد و کار بیمار به بیمارستان و آی سی یو نمی کشد.

 

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت:واکسن کرونا در هر صورت از بروز بیماری شدید جلوگیری می کند. امکان دارد فردی که واکسن زده است، به بیماری کووید۱۹ مبتلا شوند ولی دچار نوع شدید بیماری نمی شود و به صورت سرپایی درمان می شود.

 

وی ادامه داد:مشکل اصلی دنیا این است که واکسن در دنیا کم است. واکسن متاع گرانبهایی است که متفاضی خیلی زیادی دارد. مثلا کشور روسیه واکسن تولید کرده اما نمی تواند مردم خودش را به صورت کامل واکسینه کند و اگر هم تعدادی واکسن به ایران داده بابت مناسبات سیاسی با ایران بوده است و گر نه جوابگوی مردم کشور خودش هم نیست.

 

عمادی گفت:هندوستان واکسن تولید کرده است اما پس از نخستین محموله ای که به ایران فرستاد، هنگام فرستادن محموله دوم، دادستان این کشور علیه شرکت سازنده واکسن اقامه دعوا و اعلام کرد حق ندارند واکسن صادر کنند تا زمانی که همه مردم هندوستان واکسن بزنند.

 

وی ادامه داد:برخی کشورهای تولید کننده واکسن و کشورهای ثروتمند توانسته اند تا حدی به مردم کشورشان واکسن بزنند ولی عمده مردم دنیا به این زودی به واکسن کرونا دسترسی نخواهند داشت.

 

فوق تخصص عفونی ادامه داد :همت بزرگی بود که در ایران برای تولید واکسن شکل گرفت و امیدواریم به نتیجه مطلوب برسد اما باید تا حدی عجله کنیم و زمان را از دست ندهیم و بتوانیم تا پایان امسال تعداد قابل توجهی از مردم را واکسینه کنیم.

 

عمادی گفت:مدلی که اکثر کشورها از جمله ایران برای تولید واکسن استفاده کرده اند ، روش سنتی استفاده از ویروس کشته شده است، این روش کم عارضه است اما امکان تولید تعداد زیادی واکسن در زمان کوتاه به این روش وجود ندارد به همین علت شرکت های بزرگی مثل فایزر که امکانات و پول بیشتری دارند به سمت شیوه های مولکولی رفتند تا بتوانند در زمان کوتاه تعداد زیادی واکسن تولید کنند.

 

وی گفت:در ایران با مشکلات اقتصادی زیادی مواجه هستیم، تحریم هستیم. واردات مواد اولیه و انتقال پول سخت است با این حال امیدواریم تولید واکسن کرونای معتبر در ایران به زودی به نتیجه برسد. زیرا نمی توانیم روی واردات انبوه واکسن خارجی حساب باز کنیم این کار زمان بر است.

 

تجمع با شعار «واکسیناسیون را متوقف کنید!»

 

تصاویری از تجمع روز گذشته مقابل وزارت بهداشت با شعار «واکسیناسیون را متوقف کنید!» در فضای مجازی منتشر شده است.

 

 واکسن کرونا ,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------