اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

مشکلی برای تزریق دوز دوم واکسن کرونا وجود ندارد



واکسن,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت با اشاره به اینکه برای تزریق دوز دوم واکسن کرونا مشکلی وجود ندارد، گفت: حدود ۴.۷ میلیون نفر تاکنون واکسینه شده اند. 

به گزارش مهر، جعفر صادق تبریزی در خصوص اتمام واکسیناسیون ۷۰ ساله‌ها، اظهار داشت: در حال حاضر حدود ۷۰ درصد ۷۰ ساله‌ها واکسن کرونا را دریافت کردند، هنوز واکسیناسیون ۶۵ سال به بالا آغاز نشده و به محض آنکه واکسن به دست ما برسد، واکسیناسیون این گروه سنی را نیز آغاز می‌کنیم.

 

وی افزود: حدود چهار میلیون نفر نوبت اول واکسن را دریافت کردند و ۷۰۰ هزار نفر نیز نوبت دوم را دریافت کردند.

 

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت با اشاره به وقفه ایجاد شده و در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا برای افرادی که دوز اول را دریافت کردند، مشکلی ایجاد می‌شود یا خیر؟ گفت: در واکسن آسترازنکا حداقل زمان برای دریافت دوز دوم، سه تا چهار ماه است و در حال حاضر ۱.۵ ماه دیگر فرصت داریم. همچنین برای تزریق نوبت دوم واکسن اسپوتنیک‌وی یک تا سه ماه زمان داریم بنابراین هیچ مشکلی برای افرادی که دوز اول را دریافت کردند، به وجود نخواهد آمد.

 

تبریزی اظهار داشت: ۱۰۰ هزار واکسن «اسپوتنیک‌وی» پنجشنبه گذشته دریافت کرده‌ایم، امروز توزیع آن آغاز می‌شود و بلافاصله تزریق نوبت دوم آغاز خواهد شد.

 

وی همچنین درباره تزریق نوبت دوم واکسن سینوفارم گفت: چهار تا هشت هفته بعد از تزریق اول، فرصت برای تزریق دوز دوم وجود دارد و بر اساس وعده داده شده، یک میلیون دوز از این واکسن این هفته دریافت خواهد شد بنابراین هیچ نگرانی از بابت تزریق نوبت اول و دوم واکسن نداریم.

 

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت گفت: بدقولی شرکت‌های سازنده واکسن و تحویل ندادن به موقع، برنامه پیش‌بینی شده واکسیناسیون را با تأخیر همراه خواهد کرد که این موضوع ناشی از تحریم‌ها است البته علاوه بر واکسن، این مشکلات برای دارو و تجهیزات پزشکی نیز وجود دارد.

 

تبریزی همچنین در خصوص واکسیناسیون گروه‌های آسیب‌پذیر گفت: برای بخشی از بیماران خاص و افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند، تزریق انجام شده و مابقی نیز در پایان تیر ماه انجام خواهد شد.

 

وی تأکید کرد: مراجعه برای دریافت نوبت دوم واکسن حتماً باید با پیامک انجام شود و افراد قبل از دریافت پیامک که در آن زمان تزریق اعلام می‌شود، مراجعه نکنند. همچنین مراجعه به پایگاه‌های واکسیناسیون حتماً بر اساس نوبت‌دهی خواهد بود و بدون دریافت نوبت و ثبت‌نام در سایت مراجعه نشود.

 

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت در خصوص واکسیناسیون فرهنگیان نیز گفت: واکسیناسیون فرهنگیان، مدیران و پرسنل در آموزش و پرورش و همچنین دانشجویان، اعضای هیأت علمی و پرسنل وزارت علوم از مرداد ۱۴۰۰ آغاز می‌شود و به فاصله یک ماه نیز دوز دوم آنها تزریق خواهد شد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------