کودکان ناقلان کووید-۱۹ به دیگر اعضای خانواده خود هستند



کودکان ناقلان کووید ۱۹ ,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که بیش از ۲۵ درصد از کودکان مبتلا به کووید -۱۹، این بیماری را به دیگر اعضای خانواده خود منتقل می‌کنند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری یونایتدپرس، بر اساس نتایج این مطالعه که در نشریه JAMA Pediatrics منتشر شده است، از هر چهار کودک مبتلا به کووید-۱۹، یک نفر این ویروس را به سایر اعضای خانواده خود منتقل می کند و بیشترین خطر انتقال این ویروس به اعضای خانواده در میان نوزادان مشاهده شده است.

 

داده‌های این مطالعه نشان داد که در تجزیه و تحلیل نزدیک به ۶ هزار و ۳۰۰ خانوار که دست کم یک مورد عفونت اطفال داشتند، بیش از هزار و ۷۰۰ نفر یا ۲۷ درصد از اعضای دیگر خانواده نیز به این ویروس مبتلا شده بودند.

 

به گفته محققان، نوزادان تازه متولد شده و کودکان تا ۳ سال سن، ۴۳ درصد بیشتر از افراد ۱۴ تا ۱۷ ساله احتمال دارد که ویروس کووید-۱۹ را به سایر افراد خانواده خود منتقل کنند. این مطالعه بر موارد ابتلای اطفال در بین خانوارهای انتاریو و کانادا  در فاصله زمانی میان اول ژوئن تا ۳۱ دسامبر و  یا قبل از این که نوع دلتا ویروس کرونا به ویروس غالب در منطقه تبدیل شود، تمرکز داشت.

 

با افزایش شمار موارد ابتلای کودکان به کرونا در سراسر جهان، نقش کودکان در انتقال این بیماری به سایر اعضای خانواده خود همچنان افزایش می یابد.

 

محققان اظهار داشتند: در این مطالعه متوجه شدیم که کودکان کوچکتر در مقایسه با کودکان بزرگتر، بیشتر احتمال دارد که عفونت کووید-۱۹ را منتقل کنند و بیشترین احتمال این انتقال در میان کودکان ۰ تا ۳ سال مشاهده شد.

 

نقش کودکان در انتشار ویروس از زمان شروع همه گیری موضوع بحث های زیادی بوده است.  حداقل در اوایل این همه گیری، مطالعات نشان می داد که کودکان در معرض خطر کمتری برای آلودگی به این عفونت و در نتیجه گسترش این بیماری قرار دارند.

 

با این حال، در ماه های اخیر، با ظهور نوع دلتا کرونا در آمریکا و سایر نقاط جهان، تعداد فزاینده ای از کودکان به کووید-۱۹ شدید مبتلا شده اند.  بر اساس داده های وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا،  نزدیک به دو هزار کودک در سطح این کشور تا روز شنبه بر اثر ابتلا به این ویروس در بیمارستان بستری شده اند که رکورد بی سابقه ای است.

 

مقامات مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا نیز در اوایل در اوایل ماه جاری اوت اعلام کردند که این موضوع به ویژه با بازگشایی مدارس در سراسر کشور نگران کننده است.

 

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا موسوم به «کووید-۱۹» اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۱۳۹۸) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد و سازمان جهانی بهداشت ۲۱ اسفند ۹۸ همه گیری جهانی این ویروس را اعلام کرد.

 

جهش ویروس کرونا در انگلیس، بزریل، هند و آفریقا که موجب افزایش سرایت، بیماری‌زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی‌های جدیدی را در جهان به وجود آورده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------