آخرین اخبار سیاسی

حسین علایی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حسین علایی: تا حاکمیت تغییر معناداری در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی ندهد مشکلات همچنان باقی است؛ بدترهم خواهد شد

حسین علایی گفت: تا حاکمیت یک تغییر معنادار در سیاست خارجی و سیاست اقتصادی و سیاست داخلی و نحوه انتخاب مدیران خود ندهد و شیوه حکمرانی خود را…

جزییاتی از بازداشت بهاره هدایت/ رییس دانشگاه تهران: در حال پیگیری برای آزادی هدایت هستیم



اخبار,اخبار سیاسی,بهاره هدایت
بهاره هدایت دانشجوی ارشد علوم سیاسی دانشگاه تهران و فعال سیاسی نزدیک به تحکیم وحدت توسط یک نهاد امنیتی بازداشت شده است. از دلیل بازداشت و عنوان اتهامی اطلاعی در دست نیست.

به گزارش رویداد۲۴، چند روز پیش بهاره هدایت دانشجوی ارشد علوم سیاسی دانشگاه تهران و فعال سیاسی و عضو سابق تحکیم وحدت بازداشت شد و دلیل این بازداشت اعلام نشد. شورای صنفی دانشجویان کشور در پی این اتفاق در بیانیه‌ای نوشت: «بهاره هدایت، دانشجوی کارشناسی ارشد علوم سیاسی و زندانی سیاسی پیشین، دوشنبه ۲۱بهمن پس از احضار به حراست دانشگاه تهران، ناپدید شده است و تاکنون نهاد بازداشت کننده، دلیل آن و مکان نگهداری هدایت نامشخص است.»

 

بهاره هدایت یک روز قبل از بازداشتش در توییتی از احضار خود به یک نهاد اطلاعاتی در روز چهارشنبه خبر داده بود و نوشت: «برای روز چهارشنبه ۲۳ بهمن احضار شدم. دلیل احضار هم روشن نیست. صبح چهارشنبه میروم ببینم چی می‌شود.»

 

هدایت در ادامه بنا به تجربه پیشین خود نوشته بود احضار فعالین سیاسی با هدفش فلج کردن کنش سیاسی انجام می‌شود بنابراین نباید آن را پوشیده نگه داشت.

 

این آخرین پیامی است که بهاره هدایت منتشر کرده و پیام بعدی از سوی برخی دانشجویان دانشگاه تهران و نزدیکان او منتشر شده است؛ «بهاره هدایت از حراست برنگشته است.»

 

در ساعت‌های اولیه، حراست دانشگاه تهران نسبت به بازداشت یا دلیل گم شدن بهاره هدایت ابراز بی اطلاعی کرده است. ریحانه طباطبایی عضو حزب اتحاد ملت به مفقود شدن بهاره هدایت بعد از مراجعه به حراست اشاره کرده و در توییتر خود نوشت: «بهاره هدایت صبح دانشگاه بوده که بهش زنگ میزنند بهساختمان حراست بیاید. او آنجا و گوشیش خاموش است تا الان و هیچ خبری از او نیست! حراست می‌گوید ما با او کار اداری داشتیم و ۲۰ دقیقه بیشتر اینجا نبود! هیچ خبری از او نیست و همه نگران هستیم.»

 

ضیا نبوی نیز در توییتر خود نوشت: «طبق گفته دانشجویان دانشگاه تهران، بهاره هدایت ظهر امروز توسط حراست دانشگاه تهران احضار شده و پس از مراجعه به آنجا دیگر خبری از او در دست نیست.»

 

اکانت توییتری تشکل‌های اسلامی دانشجویان متحد نیز اعلام کرده پیگیری‌ها از حراست دانشگاه تهران به نتیجه نرسیده است. برخی از کاربران توییتر و فعالان دانشجویی تقصیر این اتفاق را بر گردن دانشگاه و وزارت علوم دولت روحانی می‌دانند و نوشتند بسته شدن فضای سیاسی کشور در آستانه انتخابات مجلس به باز شدن فضای سیاسی کشور کمکی نمی‌کند!»

 

رویداد۲۴ برای پیگیری موضوع با مجتبی صدیقی معاون دانشجویی وزیر علوم تماس گرفت اما این پیگیری تا به این لحظه به جایی نرسیده و هیچ کس در وزارت علوم پاسخگو نبوده است. 

 

محمود نیلی احمد آبادی رییس دانشگاه تهران اما پاسخ کوتاهی به رویداد۲۴ داده و گفته «به من گزارش داده شده و معاون فرهنگی ما (مجید سرسنگی) پیگیر ماجرا و در جریان است. امیدواریم کاری از دست ما ساخته باشد. دیروز خانم بهاره هدایت بازداشت شده و هنوز ما دیداری با او نداشتیم.»

 

نیلی احمد آبادی در پاسخ به این سوال که هدایت توسط کدام نهاد امنیتی و با چه اتهامی بازداشت شده است؟ گفت: «این جزییات را ما خبر نداریم و حراست می‌داند. »

 

دلیل بازداشت بهاره هدایت توسط نهاد امنیتی (که مشخص نیست کدام نهاد) اعلام نشده، اما برخی کاربران شبکه اجتماعی به اظهار نظر‌ها و توییت‌های او در جریان اعتراضات بعد از اعلام اصابت موشک به هواپیمای اوکراینی اشاره کرده‌اند که البته این موضوع تنها گمانه‌زنی آنهاست و هیچ نهاد رسمی آن را تایید نکرده است.

 

بهاره هدایت بعد از بیانیه ستاد مشترک نیرو‌های مسلح درباره شلیک موشک خودی به هواپیمای مسافربری اوکراینی توییت‌هایی منتشر کرده بود.

 

سال ۸۸ بهاره هدایت یک بار بازداشت شده بود. آن زمان او به خاطر اتهاماتی همچون فعالیت تبلیغی علیه نظام، مصاحبه با رسانه‌های بیگانه، توهین به مقامات کشور، اخلال در نظم عمومی از طریق شرکت در تجمعات غیرقانونی، ورود غیرقانونی و تخریب در دانشگاه امیرکبیر هنگام ورود مهدی کروبی به این دانشگاه، از سوی قاضی مقیسه به ۷ سال و نیم حبس محکوم شد، هم‌چنین حکم دو سال حبس تعلیقی اش به اتهام اقدام علیه امنیت از طریق برگزاری تجمع ۲۲ خرداد سال ۸۵ نیز به اجرا درآمد و به این حکم اضافه شد. این حکم در دادگاه تجدیدنظر شعبه ۵۴ دادگاه انقلاب در تیر ماه ۱۳۸۹ نیز به تأیید رسید.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------