آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

روحانی: سیاست‌های مناسب برای جذب نخبگان خارج از کشور تدوین شود/ آمار مهاجرت نخبگان مبالغه آمیز است



حسن روحانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی
رییس جمهوری بر لزوم تدوین و اجرای سیاست‌های مناسب برای جذب هر چه بیشتر و مانع‌زدایی در راه بازگشت نخبگان و صاحبان دانش و سرمایه به داخل کشور تأکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری،  حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر سه شنبه در جلسه شورایعالی انقلاب فرهنگی، نخبگان و افراد تحصیل کرده مقیم خارج را سرمایه‌ای مفید و بزرگ برای کشور خواند و بر لزوم تدوین و اجرای سیاست‌های مناسب برای جذب هر چه بیشتر و مانع‌زدایی در راه بازگشت نخبگان و صاحبان دانش و سرمایه به داخل کشور تأکید کرد.

 

وی با اشاره به غیرواقعی و مبالغه‌آمیز بودن آمار مطرح ‌شده در رسانه‌ها در زمینه مهاجرت نخبگان و تحصیلکردگان به خارج از کشور بر لزوم روشنگری و ارائه آمارهای حقیقی در این زمینه تأکید کرد و گفت: دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی باید در امر شناخت و تدوین روش‌ها و سیاست‌های تشویقی و جذب‌کننده نخبگان و تحصیلکردگان ایرانی خارج از کشور تلاش کند.

 

در جلسه امروز شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس بنیاد نخبگان گزارشی از مهاجرت نخبگان و اجرایی‌سازی سند راهبردی نخبگان کشور ارائه کرد. بر اساس این گزارش، ۶۳ درصد این سند مسیر اجرایی سازی را طی کرده است.

 

در این جلسه، همچنین موضوع بازگشت نخبگان ایرانی خارج از کشور مورد بررسی قرار گرفت که بر این اساس، مسیر بازگشت ایرانیان نخبه از ۲۰ دانشگاه برتر جهان، شیب تندی در ۲ سال اخیر پیدا کرده و در سال گذشته ۲ هزار و ۲۵۰ نخبه ایرانی به کشور بازگشته‌اند که ۴۰۰ نفر از آنان جذب هیأت علمی دانشگاه‌ها شده و ۲۳۰ نفر در شرکت‌های دانش‌بنیان فعالیت می‌کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------