آخرین اخبار سیاسی

محمد مهاجری،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

محمد مهاجری: آقای حدادعادل! حق‌مان همین است، نوش جان‌مان، نوش جان‌تان

مهاجری در یادداشتی نوشت: سال۸۲ احمدی نژاد آمد، پایش را روی دوش مااصولگراها گذاشت و شهردار شد. قند توی دلمان آب شده بود که چه هلویی رفته توی…

فاضل میبدی: زاکانی عصبی و تند است و عطش شهردار شدن دارد



فاضل میبدی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی
یک عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم گفت: اینکه یک عده می‌گویند در حال حاضر با توجه به شرایط کشور مردم باید برای رفع مشکلاتشان صبر کنند درست نیست و اگر بنا بود مردم صبر کنند دیگر چه نیازی بود که در انتخابات شرکت کنند؟

حجت‌الاسلام فاضل میبدی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره اینکه پس از روی کار آمدن رئیس‌جمهور جدید عده‌ای مطرح می‌کنند با توجه به شرایط کشور مردم نباید برای حل مشکلات و مسائل‌شان توقعات زیادی داشته باشند و باید بگذارند به مرور زمان آن‌ها حل شوند، در صورتی که در دولت قبل رفتارها این گونه نبود، گفت: متأسفانه اخلاق و نظرات در این مملکت، سیاسی و جناحی شده است، اگر یک کسی دولت متبوعش سرکار آمد، سعی می‌کند انتظارات مردم را کم کند و اگر دولت غیر متبوعش سر کارآمد سعی دارد انتظارات مردم را زیاد کند. 

 

عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: اگر دولت اصلاح‌طلب بر سر کار بیاید اصولگرایان سعی می‌کنند مطالبات مردم را بالا ببرند و بگویند که به سرعت باید به آنها جواب داده شود؛ به ویژه در مسائل اقتصادی. حال آن که امروز دولت اصولگرا بر سر کار آمده است یک عده از آقایان می‌گویند مطالبات و توقعات مردم باید کم شود، درصورتی که این حرف‌ها و نظرات غلط است زیرا کسی که کاندیدا می‌شود، در نطق‌های انتخاباتی‌اش به مردم وعده‌هایی می‌دهد و می‌گوید با سرعت محقق می‌شوند.

 

وی تاکید کرد: مسئله عدالت، مسکن و تورم موضوعاتی هستند که خود رئیس‌جمهور محترم در سخنرانی‌هایش به مردم قول داده‌ است که به سرعت سامان یابد، حال یک عده از آقایان می‌گویند مردم خیلی انتظار نداشته باشند و سطح توقع‌شان را بالا نبرند که سخن درستی نیست زیرا وقتی مردم رای می دهند یک انتظاراتی نسبت به وعده‌هایی که مطرح می‌شود دارند.

 

میبدی خاطرنشان کرد: امروز مشکل اساسی مردم اقتصادی و معیشتی است؛ شخص رئیس‌جمهور هم گفته است که مردم به دنبال تحول هستند، حال سوال این است که تحول در چه چیزی؟ این تحول که قطعاً در دیدگاه فیزیک و شیمی و حول مسائل ریاضی نیست، تحول در کف کوچه و بازار است؛ یعنی کاری کنند که تورم پایین بیاید و ارزش پول ملی بالا برود، نرخ جنس در بازار کم شود، مسائلی مانند مرغ و گوشت و آب و خاک حل شود.

 

وی ادامه داد: ما باید مسائل معیشتی مردم را حل کنیم نه اینکه بگوییم صبر کنید تا در طول زمان درست شود؛ اگر چنین دیدگاهی باشد که مردم برای چه باید در انتخابات حضور پیدا کنند و رای دهند؟ بنابراین هنگامی که مردم می‌آیند به یک کسی رأی می‌دهند به تعبیر آن دولت مردم به دنبال تحول هستند، تحول عمده  در مسائل اقتصادی و معیشتی است.

 

این عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم یادآور شد: این بسیار طبیعی است که مردم بخواهند مسائل اقتصادی و معیشتی حل شود و اگر در ماه‌های اولیه این احساس را نداشته باشند که مسائل‌شان در حال حل شدن است، به اعتقاد من یک ناامیدی بر ناامیدی‌های دیگر اضافه می‌شود.

 

وی ادامه داد: مسئله بعدی که بسیار مهم است و باید حل شود، تحریم‌هاست؛ چراکه اگر قرار است مسائل و مشکلات معیشتی مردم حل شود باید اول مسئله تحریم‌ها رفع گردد. رئیس‌جمهور باید دیدگاهش را در مسائل خارجی تغییر دهد و بنشیند با دنیا مذاکره کند تا سایه شوم تحریم‌ها را از میان بردارد زیرا تا زمانی که سایه شوم  تحریم‌ها بر سر مملکت است، مسائل معیشتی حل نخواهد شد.

 

میبدی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه علیرضا زاکانی گفته است که رئیس‌جمهور به وی پیشنهاد چند وزارتخانه را داده و هنگامی که بحث شهرداری‌اش مطرح شده وی به رئیس‌جمهور گفته است که دوست دارد در شهرداری باشد رئیس‌جمهور هم گفته انتخاب خوبی است و ما هم به شما کمک خواهیم کرد؛ این گونه رفتارها را چگونه می‌توان ارزیابی کرد، آیا این همان بحث سهم خواهی که در مناظرات انتخاباتی مطرح می‌شد نیست، اظهار داشت: آقای زاکانی را در نطق‌هایش انسانی بسیار به دنبال قدرت، جاه و مقام مشاهده کردم. نحوه سخن گفتن با رقیبش و برخورد بسیار تند و عصبی‌اش و عطشش برای شهردار شدنش را مشاهده کردیم. ایشان به مجلس آمد یک پستی گرفت و امروز هم به دنبال شهردار شدن بود.

 

این عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: شهرداری تهران جای بسیار مهمی است و باید به دست کسی اداره شود که عرق ملی و مردمی داشته باشد؛ نه سودای قدرت. به هر حال بر کسی پوشیده نیست شهرداری جایی است که پول‌های کلان در آن می‌آید و هزینه می‌شود و همین امر باعث شده بالقوه یکی از مراکز تولید فساد شود، بنابراین باید در انتخاب بدنه شهرداری وسواس بیشتری به خرج داده شود.

 

وی خاطرنشان کرد: همه به دنبال کسب قدرت هستند و فکر می‌کنند که استعداد دارند و باید مملکت‌داری کنند و هیچ‌کس علمی تفکر نمی‌کند که چقدر برای حضور در عرصه مناسب است و باید بگویم متاسفانه هنوز به صورت اخلاقی این مسئله در کشور ما جا نیفتاده که هر کسب به اندازه استعدادی که دارد مقام و  قدرت بگیرد که اگر این اتفاق می‌افتاد، بسیار خوب بود.

 

میبدی خاطرنشان کرد: اینکه ما بیاییم در میدان قدرت مسابقه بدهیم و با بیان و صحبت سعی کنیم جلو بزنیم این گونه می‌شود که در مملکت کمتر مشکلی حل شود. غالباً کسی که می‌خواهد در انتخابات شورای شهر و یا ریاست‌جمهوری شرکت کند می‌گوید ما بهترین شخص هستیم و این پست را می‌خواهیم اشغال کنیم اما زمانی که پست را اشغال می‌کند، معمولاً به دنبال کسانی می‌رود تا به آنها سهمی از قدرت دهد در صورتی که باید به دنبال نخبگان، شایستگان، فهمیدگان و صاحبنظران مملکت برود که تاکنون این‌گونه نبوده است.

 

وی خاطرنشان‌ کرد: در شهرداری تهران باید کسی می‌آمد که صاحب نظر در مسائل شهری و مردم‌شناسی باشد، باید در مشکلات شهر صاحب خرقه باشد، کسی که هیچ سابقه‌ای در شهرداری ندارد و تخصصی هم در این کار ندارد حالا باید بیاید  ۲ سال بگذرد تا کار یاد بگیرد لذا اگر بخواهیم مشکلات مملکت را حل کنیم باید مسئولیت را بر اساس توانمندی‌ها به افراد بدهیم نه بر اساس دیدگاه‌های سیاسی و جناحی اشخاص را انتخاب کنیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------