آخرین اخبار سیاسی

محمود مهرابی ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

محمود مهرابی به اعدام محکوم شد / قوه قضائیه: قابل فرجام‌خواهی است

رسانه های رسمی اعلام کرده اند که فردی به نام محمود مهرابی به دلیل فعالیت در فضای مجازی به اعدام محکوم شده است، اما این فرد دارای عناوین…

عضو کمیسیون بهداشت مجلس هشدار داد/ خطر کرونا کم نشده؛ کشور نباید به شرایط عادی بازگردد



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,مجلس شورای اسلامی
یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بازگشت کشور به شرایط عادی و افزایش ترددها به خصوص در شهرهای بزرگ را غلط دانست و گفت: باید شرایطی فراهم شود که مردم تنها برای کارهای ضروری از خانه خارج شوند نه این که شرایط به حالت عادی برگشته و شاهد آغاز به کار کسب و کارها باشیم. 

 بهروز بنیادی در همین رابطه اظهار کرد: کمیسیون بهداشت و بسیاری از نخبگان و مجامع علمی مخالف این هستند که با این سرعت شرایط عادی به کشور برگشته و شاهد بازگشت به کار مردم باشیم.

 

وی یادآور شد: حتی اگر از لحاظ زمانی وضعیت کشور را با سایر کشورهای درگیر کرونا مقایسه کنیم کشورهایی همچون چین حداقل دو و نیم ماه قرنطینه داشتند و بعد از این مدت شرایط به حالت عادی برگشت. کما این که الان تجربه نشان داده تست‌های غربالگری کار بسیار مهم و راهکاری برای شناسایی زودتر مبتلایان است.

 

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی توضیح داد: بهترین راه پیشگیری از اوج مجدد بیماری کرونا، ادامه قرنطینه و در خانه ماندن است البته که مردم هم باید نکات مراقبتی و بهداشتی لازم را رعایت کنند نه این که احساس کنند خطر کم شده و پیشگیری‌های لازم را انجام ندهند چون در این صورت به فاصله دو هفته شاهد عوارض آن خواهیم بود که امیدواریم پشیمانی به بار نیاورد.

 

بنیادی در جمع بندی اظهار کرد: در شرایط فعلی بازگشت کشور به شرایط عادی قبل از کرونا درست نیست این که بگویم مردم به خیابان‌ها آمده و کسب و کار را شروع کنند و در عین حال فاصله گذاری را رعایت نمایند امکان پذیر نیست. اگر هم بنا بر این کار باشد باید ضمن دادن آموزش‌های لازم وسایل بهداشتی همچون مواد ضد عفونی کننده و ماسک در اختیار مردم قرار گیرد تا در صورت خروج در مواقع اضطراری از آن استفاده کنند. باید دعا کنیم دو هفته آینده شاهد افزایش بیماری و بستری مردم نباشیم.

 

 

ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------