آخرین اخبار سیاسی

توماج صالحی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

توماج صالحی از یک اتهامش تبرئه شد

وکیل توماج صالحى⁩ اعلام کرد این خواننده رپ از اتهام نشر اکاذیب و تشویق به اعمال خشونت‌آمیز در رابطه با ویدیوی منتشرشده در آذرماه ۱۴۰۲ تبرئه…

۴ محموله ۶۰ تنی دیگر از کمک های ایران به لبنان ارسال شد



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی , کمک های ایران به لبنان
رییس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: در پی فاجعه انفجار در بیروت تاکنون ۹۵ تن انواع اقلام امدادی از سوی ایران به کشور لبنان ارسال شده و چهار محموله ۶۰ تنی دیگر هم در حال ارسال است. 

کریم همتی روز یکشنبه در مراسم آغاز بهره‌برداری طرحهای توسعه شرکت کشت و صنعت جمعیت هلال احمر در نیشابور، به اعزام امدادگران ایران به بیرون نیز اشار و بیان کرد: افرادی را به لبنان فرستاده‌ایم که به عنوان داوطلب از تجارب بسیار ارزشمندی برخوردار بوده و قادرند در کمترین زمان ممکن بیشترین و موثرترین خدمات امدادی را ارائه کنند.

 

وی در ادامه همچنین اظهارداشت: مهمترین مشکل جمعیت هلال احمر خالی شدن انبارها بخاطر حوادث پی‌ در پی پس از زلزله کرمانشاه و سیل در استانهای جنوب و غرب کشور است.

 

رییس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران افزود: گرچه موجودی کنون انبارهای جمعیت هلال احمر به کمترین میزان رسیده اما با دستور ویژه رییس جمهوری در مرحله نخست برخی اقلام امدادی مانند خودروهایی که دچار آسیب‌دیدگی بودن تعمیر شده و ۵۰۰ میلیارد ریال نیز برای تعمیر هشت فروند بالگرد زمینگیر هلال احمر اختصاص یافت. 

 

وی ادامه داد: نیاز این جمعیت برای شارژ انبارها در حد استاندارد اقلام ۱۶گانه، هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان است که در مرحله اول با تامین ۴۰۰ میلیارد تومان آن موافقت شد لذا امیدواریم به همین‌ میزان تا اواسط آبان ماه آتی نیز جذب شود.

 

همتی همچنین به فعالیت ۱۷ هزار باب خانه بهداشت و دو هزار پایگاه سلامت جمعیت هلال احمر در سطح کشور اشاره و بیان کرد: ۳۷ هزار روستا نیازمند تاسیس خانه‌های هلال هستند. 

 

وی گفت: هم‌اینک هزار ۵۰۰ خانه هلال در سطح روستاهای کشور آماده بهره‌برداری است و به همین تعداد نیز تا هفته دولت امسال آماده‌ بهره‌برداری می‌شود. 

 

رییس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران افزود: آمار فوت و آسیب جدی به هنگام وقوع حوادث با کوتاه شدن زمان حضور نیروهای امدادی در محل حادثه به کمترین زمان ممکن یعنی زیر ۱۰ دقیقه، کاهش می‌یابد که با آموزش همگانی در محیط می‌توان به این هدف رسید.

 

وی فعالیت خانه‌های هلال را در کاهش زمان رسیدن امدادگران به صحنه حادثه موثر توصیف و بیان کرد: همچنین با همکاری دهیاریها و فرمانداران این خانه‌ها برای دپوی اقلام امدادی مورد استفاده قرار می‌گیرند تا زمان امدادرسانی به مصدومان کاهش یابد.

 

همتی همچنین گفت: ۴۰۰ سرای محله در سطح کلانشهر تهران وجود دارد که خانه هلال در همین مکانها دایر و آموزشهای لازم در محلات ارائه خواهد شد تا در صورت وقوع حادثه بتوانند باری از دوش نیروهای امدادی بردارند و با محقق شدن این موارد می‌توانیم یک جامعه تاب‌آور داشته باشیم.

 

نیشابور در فاصله ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد واقع است. 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------