آخرین اخبار سیاسی

علوی بروجردی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

علوی بروجردی: مردم این وضعیت را از ما آخوندها می‌بینند/ مردم دیگر نمی‌توانند تحمل کنند

دیده بان ایران نوشت: آیت الله علوی بروجردی: وضع مردم خیلی بد است. کاری بکنید. مردم دیگر نمی‌توانند این وضعیت را تحمل کنند. باید چند فرد…

جمعي از پزشكان درباره مجالس عزاداري ماه محرم به مراجع تقليد نامه نوشتند



 اخبار دانشگاه ,خبرهای دانشگاه, کنکور

 

اولين دوره آزمون دكترا برگزار شد. كنكور كارشناسي ارشد و آزمون‌هاي سراسري ورود به دانشگاه‌ها نيز تا آخر مردادماه برگزار خواهد شد. همچنين ايام عزاداري محرم نزديك است و همه اينها با وجود تاكيد بر رعايت پروتكل‌هاي بهداشتي، كادر درماني را به دليل احتمال تشديد تلفات جاني بر اثر ابتلا به كرونا نگران كرده است.

 

از همين‌رو به تازگي جمعي از پزشكان و كادر درمان كه در صف نخست مبارزه با ويروس كرونا حضور دارند در آستانه محرم حسيني (ع) در نامه‌اي از مراجع معظم تقليد و حوزه‌هاي علميه درخواست كرده‌اند كه با بهره‌گيري از فقه پوياي جعفري، عموم عزاداران حسيني را از برگزاري مجالس حضوري پرهيز دهند و با تاكيد بر شيوه‌هاي نوين عزاداري از جمله تبديل كردن هر خانه به يك حسينيه، بهره‌گيري حداكثري از رسانه‌ها و فضاي مجازي و توزيع بسته‌هاي مواد غذايي بين نيازمندان به صورت كمك مومنانه از مرگ صدها عزادار حسيني پيشگيري فرمايند.

 

در اين نامه كه در كانال اطلاع‌رساني سازمان نظام پزشكي قرار گرفته، با اشاره به فرمايشات صريح رهبري در عيد قربان مبني بر اينكه «در عزاداري‌ها معيار آن چيزي است كه كارشناسان بهداشت به ما مي‌گويند. بنده خودم شخصا هر چه را كه آنها لازم بدانند، مراعات خواهم كرد.» شرحي از وضعيت كنوني بيان شده است: «به‌رغم جانفشاني كادر بهداشت و درمان كشور كه در بحران شيوع كرونا، تاكنون قريب به ۲۰۰ شهيد در راه خدمت به سلامت هموطنان‌مان تقديم كرده‌اند، متاسفانه در موج جديدي از ابتلاي شمار قربانيان كرونا در كشور از موج اوليه فراتر رفته است. با وجود همه‌ تلاش‌هاي انجام شده و تاكيد بر رعايت پروتكل‌هاي بهداشتي، برگزاري مجالس و اجتماعات در بسياري موارد باعث افزايش تعداد مبتلايان و افزايش فوت هم‌ميهنان شده است.»

 

همچنين در ادامه اين نامه، كادر درمان تاكيد كرده‌اند كه «برگزاري هرگونه اجتماعات ازجمله مجالس عمومي عزاداري سرور و سالار شهيدان حضرت اباعبدا... الحسين عليه‌السلام، راه‌اندازي دسته‌هاي عزاداري و توزيع غذاي نذري قطعا و يقينا باعث افزايش شمار مبتلايان و مرگ هم‌ميهنان خواهد شد. هيچ نهاد ناظري توانايي ضمانت رعايت پروتكل‌هاي بهداشتي توسط ميليون‌ها عزادار سيدالشهدا در مراسم سوگواري محرم را ندارد.

 

در صورت ارايه مجوز، ضمانت متراكم و مسقف نبودن صدها هزار مجلس عزاداري در سراسر كشور غيرممكن است و در اين شرايط حتي با استفاده از ماسك و رعايت فاصله بين عزاداران، امكان جدي سرايت بيماري وجود دارد. گسترش بيماري به هر نحو، تضييع حق‌الناس است.» همزمان با انتشار اين نامه محمد قمي، رييس سازمان تبليغات اسلامي و دبير ستاد ملي محرم در گردهمايي ملي مجازي فعالان عرصه هيات‌ها گفته كه «مطالبه براي برگزاري عزاداري سيدالشهدا (ع) مطالبه عموم مردم است.

 

مردم ايران غالبا در اين ماه عزادار هستند لذا مطالبه يك عده‌اي براي لغو تعطيلي جلسات نبايد رويكرد عمومي جلوه داشته شود.» پيش از اين جمعي از پزشكان و اعضاي كادر درمان در نامه‌اي سرگشاده خطاب به نهاد رياست‌جمهوري مطالبه خود را در مورد عدم برگزاري مراسم عزاداري محرم به صورت حضوري مطرح كرده و نسبت به افزايش تعداد مبتلايان به كرونا هشدار داده بودند. كادر درماني معتقد است كه حتي استفاده از ماسك هم در شرايط قرمز اغلب شهرها نمي‌تواند منجر به كنترل ايمني عزاداران حسيني شود.

 

 اعتماد 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------