آخرین اخبار سیاسی

حسن روحانی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

افشاگری جدید حسن روحانی از ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات 98

حسن روحانی درباره ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات صحبت کرد. به گزارش جماران، حسن روحانی رییس جمهور ایران در دولت های یازدهم و دوازدهم در…

ظریف:‌ جهش تولید بدون صادرات امکان پذیر نیست



 ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
وزیر امور خارجه بر تقویت نگرش اقتصادمحور در بدنه کارشناسی و مدیریتی وزارت امور خارجه تاکید کرد و گفت: وزارت امور خارجه توسعه گرا، باید یک دستگاه سیاسی و اقتصادی باشد. 

به گزارش اداره کل اطلاع رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، محمد جواد ظریف روز سه شنبه در دیدار مدیران شرکت‌های نمونه و ممتاز صادرکننده کالا و خدمات فنی و مهندسی پس از آگاهی از دیدگاه های مدیران و فعالان اقتصادی کشور طی سخنانی افزود : صادرات کالا و خدمات فنی مهندسی یکی از حوزه‌های مهم توسعه کشور است و جهش تولید بدون صادرات امکان پذیر نیست.

 

وزیر امور خارجه لزوم اهتمام و کمک وزارت امور خارجه به تولید کنندگان داخلی برای گسترش صادرات را مورد تاکید قرار داد و نقش بخش خصوصی در توسعه صادرات را بی‌بدیل دانست و افزود: وظیفه دولت و وزارت امور خارجه حمایت از صادرکنندگان بخش خصوصی است و دولت نمی‌تواند جای بخش خصوصی را در این رابطه بگیرد.

 

ظریف اطلاع رسانی به شرکت‌های داخلی در مورد ظرفیت‌های کشورهای خارجی درمورد پروژه ها و مزایده ها برای صادرات کالا یا خدمات فنی و مهندسی داخلی را یکی از وظایف وزارت امور خارجه دانست و افزود: از دیگر وظایف ما معرفی و انتقال توانمندی‌های داخلی به کشورهای خارجی است تا شرکت‌های ایرانی بتوانند در مناقصه های خارجی و بین المللی شرکت کنند.

 

وزیر امور خارجه همچنین بر تقویت نگرش اقتصاد محور در بدنه کارشناسی و مدیریتی وزارت امور خارجه تاکید کرد و افزود: وزارت امور خارجه توسعه گرا، باید یک دستگاه سیاسی و اقتصادی باشد.

 

رییس دستگاه دیپلماسی همچنین افزود : ما به سفرای خود در خارج تاکید کرده ایم که ارزیابی عملکرد آنها براساس میزان صادرات کالای غیرنفتی، صادرات خدمات فنی مهندسی، صادرات نیروی انسانی و واردات سرمایه، فناوری و توسعه گردشگری (افزایش سفر گردشگران به ایران) است.

 

وزیر امور خارجه همچنین عزم وزارت امور خارجه جهت آموزش مسائل اقتصادی به دیپلمات‌های اعزامی به خارج از کشور را خاطرنشان و بر همفکری با فعالان بخش اقتصادی در این رابطه و انتقال نیازهای اقتصادی کشور به سفرا و دیپلمات‌ها تاکید کرد.

 

در ابتدای این نشست سه ساعته مدیران و فعالان اقتصادی ضمن بیان فعالیت‌های خود در داخل و خارج از کشور به تشریح چالش ها و موانع موجود در این زمینه پرداخته و انتظارات خود از وزارت امور خارجه در این عرصه را بیان کردند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------