آخرین اخبار سیاسی

توماج صالحی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

توماج صالحی از یک اتهامش تبرئه شد

وکیل توماج صالحى⁩ اعلام کرد این خواننده رپ از اتهام نشر اکاذیب و تشویق به اعمال خشونت‌آمیز در رابطه با ویدیوی منتشرشده در آذرماه ۱۴۰۲ تبرئه…

نماینده مجلس: مردم نمی‌توانند بیشتر از نیم کیلو میوه بخرند/ ورود مجلس به ماجرای پاداش۵۰۰ میلیونی اعضای هیات مدیره بانک تجارت



مجلس شورای اسلامی ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
نایب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با انتقاد از طولانی شدن رسیدگی به جزییات طرح دو فوریتی الزام دستگاه‌های اجرائی جهت پاسخگوئی به تذکرات کتبی و شفاهی نمایندگان گفت که مسائل مهمتری در کشور از اصلاح آیین نامه وجود دارد که بارزترین آن گرانی های اخیر است. 

 به گزارش ایسنا، صدیف بدری در جلسه علنی امروز (دوشنبه) و در جریان بررسی طرح دو فوریتی الزام دستگاه‌های اجرائی جهت پاسخگوئی به تذکرات کتبی و شفاهی نمایندگان در تذکری اظهار کرد: مسائل مهمتری در کشور از اصلاح آیین نامه وجود دارد که بارزترین آن گرانی های اخیر است. هر روز شاهد افزایش قیمت کالاهای اساسی هستیم که این روزها گرانی ها به سیمان و میلگرد و حتی میوه رسیده که مردم نمی توانند بیشتر از نیم کیلو میوه بخرند.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر قیمت سیمان به کیسه‌ای بیش از ۱۰۰ هزار تومان رسیده که در بازار هم پیدا نمی‌شود، طبق اظهارات مسئولان مربوطه ۱۵ تا ۲۰ نفر دلال در بازار قیمت سیمان را تعیین‌ می کنند آن هم در شرایطی که تولید سیمان بیش از نیاز داخلی است و مشخص نیست چرا سیمان گران شده است.

 

نماینده اردبیل همچنین با تاکید بر اینکه باید فکر اساسی برای موضوع آب کشور کرد، گفت: ممکن است مسائل خوزستان در استان های دیگر هم رخ دهد پس باید فکری اساسی درباره موضوع آب کرد. باید پیش‌بینی دقیق و مطالعات مناسبی درباره اقلیم کشور و بارش‌ها داشته باشیم، پیشنهاد می‌کنم مرکز پژوهش‌ها با استفاده از ظرفیت‌های داخلی و کمک از کارشناسان خارجی مطالعات بسیار دقیقی در این باره داشته باشند از جمله اینکه آب از دریای خزر به دریای عمان و خلیج‌فارس با احداث کانالی ویژه ای انتقال یابد.

 

بدری تاکید کرد که انتظار از مجلس انقلابی رسیدگی به مسائل کلان است. هیات رییسه اولویت های کشور را در دستور رسیدگی مجلس قرار دهد. اکنون ۳۰۰ طرح در اولویت اعلام وصول از سوی هیأت رئیسه است.

 

مجلس به مشکل خوزستان و پاداش۵۰۰ میلیونی اعضای هیات مدیره بانک تجارت بپردازد

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امروز مساله خوزستان یکی از مسائل مهم کشور است و مسئولان باید در این قبال پاسخگو بوده و مجلس شورای اسلامی نیز وظیفه دارد که بر پاسخگویی وزرا و مسئولان عالی‌رتبه نظارت کند.

 

مجلس شورای اسلامی ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام جواد نیک‌بین در جلسه علنی صبح امروز (دوشنبه) مجلس در تذکری شفاهی با استناد به ماده ۲۲ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: حفظ شأن مجلس و جایگاه نماینده‌ها در اختیار هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی است، امروز مسائل مهمی در کشور وجود دارد که مجلس باید با اقتدار برای حل آنان ورود کند.

 

وی در ادامه اظهار کرد: زمانی که اعضای هیات مدیره بانک تجارت ۴۰۰ میلیون تومان برای خودشان پاداش تعیین می‌کنند و بعد در عرض ۱۵ ثانیه آن را به ۵۰۰ میلیون تومان می‌رسانند، این مساله‌ی مهم کشور است که باید به آن پرداخته شود.

 

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مساله خوزستان که امروز مردم با مشکل روبه‌رو شده‌اند از مسائل روز کشور است، مسئول عالی‌رتبه‌ای که به خوزستان می‌رود و می‌گوید ما در توسعه کشور موفق نبودیم چه دردی از مردم دوا می‌کند. شما در توسعه زندگی خود موفق بوده‌اید. باید از آنها پرسید در سال ۵۷ کجا بوده است و امروز در کجا قرار دارد؟ مردم حق اعتراض دارند و مسئولان باید پاسخگو باشند.

 

نیک‌بین تاکید کرد: زمانی که پارسال ما از استیضاح صحبت کردیم، عده‌ای به ما خندیدند. باید هرچه زودتر مقصر اصلی این وضعیت مشخص شود. این‌که می‌گویند مصوبه مجلس شورای اسلامی باعث شده دست و پای آنها برای برداشتن تحریم‌ها بسته شود حرفی خنده دار است، اگر مصوبه مجلس شورای اسلامی نبود شما به قهقرا رفته بودید.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------