عبور سیارکی به اندازه یک ساختمان از کنار زمین



سیارک،اخبار علمی،خبرهای علمی
سیارکی به اندازه یک ساختمان سه طبقه، روز ۲۵ ژوئن از کنار زمین عبور خواهد کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، زمین در آستانه ملاقات نزدیک با یک سنگ فضایی است. روز یکشنبه ۲۵ ژوئن، یک سیارک نزدیک به زمین موسوم به «۲۰۲۳ ام‌یو۲» (۲۰۲۳ MU ۲) از فاصله ۲۱۵ هزار کیلومتری زمین یا فقط حدود ۶۰ درصد از میانگین فاصله سیاره ما تا ماه عبور خواهد کرد. اگرچه این پرواز از نظر نجومی بسیار نزدیک است، اما سنگ فضایی به احتمال زیاد هیچ تهدیدی برای زمین یا فضاپیما‌های حاضر در مدار آن ایجاد نمی‌کند.

 

گزارش «مرکز مطالعات اجرام نزدیک به زمین» (CNEOS)، قطر این سیارک را بین ۳.۹ تا ۸.۸ متر تخمین زده که تقریبا به اندازه یک خانه یا ساختمان سه طبقه است. سیارک ۲۰۲۳ ام‌یو۲ در روز ۲۵ ژوئن ساعت ۷:۱۹ بعد از ظهر به وقت منطقه زمانی شرقی، نزدیکترین فاصله خود را با زمین خواهد داشت.

 

سیارک ۲۰۲۳ ام‌یو۲ روز ۱۶ ژوئن شناسایی شد و توسط «مرکز بررسی ریزسیاره‌ها» (MPC) تحت نظارت «اتحادیه بین‌المللی ستاره‌شناسی» (IAU) در روز ۲۲ ژوئن مورد تایید قرار گرفت.

 

این یک عبور بدون خطر خواهد بود. بسیاری از سنگ‌های فضایی هر هفته بدون حادثه از نزدیک زمین عبور می‌کنند. با وجود عنوان‌های خبری بی‌شماری که این رویداد‌ها را خطرناک یا ترسناک جلوه می‌دهند، نباید زیاد نگران باشید.

 

ناسا اعلام کرد: مرکز مطالعات اجرام نزدیک به زمین تا به امروز بیش از ۳۲ هزار سیارک نزدیک به زمین را فهرست‌بندی کرده است و هیچ کدام از آن‌ها در قرن آینده، خطری برای زمین به شمار نمی‌روند.

 

در هر حال، این بدان معنا نیست که با توجه به یک جدول زمانی طولانی، تأثیر عبور سیارک‌ها غیرممکن است. در سال ۲۰۱۳، یک سیارک نزدیک به زمین بر فراز شهر چلیابینسک روسیه منفجر شد که به آن، صدای بیداری برای تشخیص دادن اجرام نزدیک به زمین و دفاع سیاره‌ای گفته می‌شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------