ربات‌های هوشمند به کمک کشاورزان ژاپنی می‌آیند



اخبار,اخبار علمی

محققان ژاپنی موفق به ساخت رباتی شدند که می‌تواند کمک بزرگ برای کشاورزان در حین پرورش محصولات کشاورزی باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، محققان شرکت ژاپنی نیسان به تازگی موفق به ساخت رباتی هوشمند شبیه به اردک شدند که می‌تواند به کشاورزان برنج در پرورش و تولید محصولی بسیار بهتر و با کیفیت‌تر کمک کند. این ربات با طراحی شبیه به اردک رفتاری همانند این حیوان داشته و در دفع آقات کشاورزی و از بین بردن علف‌های هرز بسیار موثر است.

 

از قرن‌ها پیش برنج‌کاران و کشاورزان ژاپنی برای دفع آفات و کاهش میزان حشرات مضر برای نشاء‌های برنج و هم‌چنین کم کردن میزان رشد علف‌های هرز در شالیزارها از اردک‌ها استفاده می‌کنند. این پرندگان نقش بسیار موثری در به وجود آوردن شرایطی ایده‌آل برای پرورش محصولی با کیفیت دارند.

 

حال متخصصان شرکت نیسان با الگو برداری از رفتار اردک‌ها رباتی با نام Robot duck طراحی کرده‌اند که می‌تواند کمکی بسیار بزرگ برای کشاورزان برنج در شالیزارها باشد. ربات Robot duck  در جریان پروژه‌ای با نام DIY در شمال شرقی ژاپن مورد آزماتیش میدانی قرار گرفته و تا کنون نتایج مطلوبی را از خود نشان داده است. نیسان هدف از تولید این ربات را مدرن سازی کشاورزی سنتی در ژاپن دانسته است و آن را موجب بالا رفتن کمیت و کیفیت محصولات می‌داند.

 

Robot duck با وزنی معادل ۱.۵ کیلوگرم روی سطح آب در شالیزارهای برنج حرکت کرده و با جذب و جدا سازی علف‌های هرز از ساقه‌های گیاه برنج جریان تنفس طبیعی گیاه را بیشتر کرده و موجب رشد سریع‌تر و با کیفیت‌تر برنج می‌شود. با توجه به اهمیت غذایی برنج در ژاپن و بسیاری از کشورهای جهان، سازمان‌های غذایی مختلف اهمیت ویژه‌ای برای این محصول قائل هستند و همواره آن را یکی از مفید‌ترین و مغذی‌تری ماده غذایی در سبب خوراکی خانوار دانستند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------