دستگاهی که از سرمای شب، نور تولید می‌کند!



اخبار,اخبار علمی
محققان به تازگی یک دستگاه حرارتی الکتریکی ارزان قیمت ساختند که سرمای فضا را مهار می‌کند و از این طریق جریان الکتریسیته‌ای تولید می‌کند که یک چراغ LED را در شب تغذیه می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، در حالی که سلول‌های خورشیدی منبع کارآمد انرژی تجدید پذیر در طول روز هستند، در حال حاضر هیچ روش تجدیدپذیر مشابهی برای تولید برق در شب وجود ندارد.

 

چراغ‌های خورشیدی برای ذخیره انرژی تولید شده در ساعات روز و استفاده در شب از باتری استفاده می‌کنند، اما این قطعه اضافی باعث افزایش در هزینه‌ها می‌شود.

 

از این رو محققان به تازگی یک دستگاه حرارتی الکتریکی ارزان قیمت ساختند که سرمای فضا را مهار می‌کند و از این طریق جریان الکتریسیته‌ای تولید می‌کند که یک چراغ LED را در شب تغذیه می‌کند.

 

رامان استادیار علوم و مهندسی مواد در دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس می‌گوید: این دستگاه به طور قابل توجهی قادر است شب هنگام که سلول‌های خورشیدی کار نمی‌کنند، برق تولید کند و فراتر از آن، ما معتقدیم که این فناوری می‌تواند یک روش گسترده برای تولید مناسب برق در مناطق دور افتاده و در هر کجا که به تولید برق در شب نیاز است، باشد.

 

این دستگاه که به راحتی قابل استفاده است، توان تولید برق آن بیش از شش ساعت است و به ازای هر متر مربع ۲۵ میلی وات انرژی تولید می‌کند، اما محققان پیش بینی می‌کنند با مهندسی پیشرفته می‌تواند بیست برابر قدرتمندتر شود.

 

گزارش این تحقیق امروز در مجله ژول منتشر شده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------