ماهواره ظفر در مدار قرار نگرفت و در اقیانوس هند سقوط کرد



اخبار,اخبار علمی,ماهواره ظفر
سخنگوی فضایی وزارت دفاع گفت: ماهواره‌بر سیمرغ، ماهواره «ظفر» را با موفقیت به فضا پرتاب کرد، اما ماهواره‌بر به سرعت مورد نیاز جهت تزریق ماهواره در مدار مورد نظر نرسید و بهینه‌سازی‌های لازم جهت پرتاب آتی انجام خواهد شد.

به گزارش ایسنا، سید احمد حسینی، سخنگوی فضایی وزارت دفاع در گفت‌وگو با شبکه خبر گفت: در ماموریت پرتاب ماهواره "ظفر" توسط ماهواره‌بر "سیمرغ " همه فرآیندهای پرتاب فضایی از قبیل مونتاژ مراحل ماهواره‌بر و ماهواره، تست‌های پیش پرتاب، تزریق سوخت و پیش فشارگذاری، به طور کامل به انجام رسید،​ فرآیند پرتاب و استارت موتورهای مرحله ۱ ماهواره‌بر و جدایش مراحل و استارت موتور مرحله ۲ به درستی انجام شد و در انتهای مسیر، ماهواره‌بر به سرعتِ مورد نیاز جهت تزریق ماهواره در مدار مورد نظر نرسید.

 

گفتنی است؛ بخش قابل توجهی از اهداف تحقیقاتی مد نظر از این پرتاب محقق شده است و داده‌های تله متری از فرآیند پرتاب به طور کامل احصاء شد که با تحلیل این داده‌ها و تطبیق عملکرد زیر سیستم‌ها با طراحی انجام شده، بهینه‌سازی‌های لازم جهت پرتاب آتی انجام خواهد شد.

 

 "ظفر" در اقیانوس هند سقوط کرد

در ساعت ۱۹:۱۵ امروز ماهواره "ظفر یک" دانشگاه علم و صنعت با ماهواره‌بر "سیمرغ" به مدار ۵۳۰ کیلومتری پرتاب شد که موفق نبود. این ماهواره‌ در مرحله سوم نیز به دلیل اینکه به سرعت لازم نرسید، در اقیانوس هند سقوط کرد.

 

این ماهواره پس از ۸ دقیقه نتوانست در مدار قرار گیرد و با سرعت ۶ هزار و ۵۳۳ کیلومتر بر ساعت در ارتفاع ۵۴۱ کیلومتری باقی ماند و ارتباط زمینی آن قطع شد و به گفته وزیر ارتباطات این ماهواره در اقیانوس هند آرام گرفت.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------