آمریکا تعریف واحد 'فوت' را تغییر می‌دهد



اخبار,اخبار علمی
آمریکا تعریف بین‌المللی واحد اندازه‌گیری فوت را جایگزین تعریف آمریکایی آن می‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل از آی‌ای، آمریکا تعریف خود از واحد اندازه‌گیری فوت که برای اندازه‌گیری طول است را تغییر می‌دهد و قصد دارد با این کار به باقی کشورهای جهان در سیستم اندازه‌گیری بین‌المللی فوت بپیوندد.

 

تاکنون دو سیستم اندازه‌گیری مختلف در آمریکا وجود داشته است. که هر دو یک فوت را برابر ۱۲ اینچ(۳۰ سانتی‌متر) ترسیم می‌کنند.

 

این تغییر برای افراد معمولی اتفاق بزرگی نیست ولی در صنعت ساخت و ساز یا تعیین مسافت‌های طولانی و بزرگ تغییر زیادی ایجاد خواهد کرد.

 

فوت تعریف شده بین‌المللی کوچک‌تر است.

 

به این ترتیب با تغییر تعریف آمریکایی‌ها از تعریف خود به تعریف بین‌المللی، تفاوتی فاحش در ساخت پل‌های طولانی، تونل‌ها یا باند فرودگاه ایجاد می‌شود.

 

اما چرا دو واحد اندازه گیری فوت در آمریکا وجود دارد؟

تعریف یک فوت در آمریکا به سال ۱۸۹۳ میلادی بازمی‌گردد، زمانی که دولت اعلام کرد یک فوت برابر با ۰.۳۰۴۸۰۰۶ متر است. پس از آن تعریف بین‌المللی فوت در سال ۱۹۳۳ میلادی تعریف شد که یک فوت را برابر ۰.۳۰۴۸ متر دانست و سه رقم از اعشار فوت آمریکایی کم شد.

 

این تفاوت از آن زمان به بعد باعث ایجاد هرج و مرج در برخی از پروژه‌های عمرانی و نقشه‌برداری شد.

 

در سال ۱۹۵۹ دولت آمریکا اعلام کرد که همه باید از واحد اندازه گیری بین المللی فوت استفاده کنند اما به مدت یک دوره انتقالی به نقشه برداران فرصت داد که خود را با آن وفق دهند. این دوره انتقالی ۶۰ سال طول کشیده اما به گفته اداره ملی اقیانوسی و جوی آمریکا و موسسه ملی فناوری و استانداردهای آمریکا، در سال ۲۰۲۲ به پایان خواهد رسید. در حال حاضر حتی ایالتهای مختلف آمریکا به دو صورت از سیستم اندازه گیری فوت استفاده میکنند به طوری که ۴۰ ایالت از فوت آمریکایی و مابقی از فوت بین المللی استفاده می کنند.

 

به این ترتیب از سال ۲۰۲۲ میلادی این سردرگمی پایان می‌یابد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------