کهکشان «آندرومدا» وارد راه شیری می‌شود/ برخوردی کیهانی اتفاق خواهد افتاد



اخبار,اخبار علمی,کهکشان آندرومدا
ستاره‌شناسان با نقشه‌برداری از کهکشان آندرومدا متوجه شدند که هاله این کهکشان وارد راه شیری شده است.

به گزارش آنا از نیواطلس، تعداد کهکشان‌های موجود در کیهان بیشتر از آن چیزی است که به چشم دیده می‌شود. حال ستاره‌شناسان در بررسی‌های جدید خود از منطقه بزرگ و نامرئی از کهکشان همسایه نقشه‌برداری کرده‌اند.

 

گروه تحقیقاتی با استفاده از مشاهدات تلسکوپ فضایی هابل اندازه و ساختار دقیق هاله گازی کهکشان آندرومدا را به دست آورده و متوجه شدند که این هاله وارد کهکشان راه شیری شده است. این امر بدین معناست که برخوردی کیهانی اتفاق خواهد افتاد.

 

به طور معمول کهکشان‌ها به شکل قرصی صاف از ستارگان دیده می‌شوند اما واقعیت این است که بیشتر کهکشان‌ها لفافی کروی از گاز و پلاسما هستند که برای هزاران یا میلیون‌ها سال نوری گسترش یافته‌اند. با این حال رویت این ساختارها بسیار دشوار است چراکه مولکول‌های آن بسیار پراکنده بوده و تابش زیادی ندارند.

 

ستاره‌شناسان برای مطالعه هاله کهکشان‌ها نحوه فیلتر شدن نور از ورای اجسام دور را تجزیه و تحلیل می‌کنند. اختروش منبع خوبی برای این کار است چراکه بسیار پرنور است. اختروَش، کوِیزار یا کوازار یک هسته فعال به شدت نورانی و دوردست بوده که وابسته به یک کهکشان جوان است.

 

آندرومدا نزدیک‌ترین کهکشان به راه شیری است و دانشمندان برای بررسی هاله آن از ۴۳ اختروش پراکنده‌شده در اطرافش استفاده کردند. براساس یافته‌های جدید هاله آندرومدا وارد کهکشان راه شیری شده است. این هاله حاوی عناصر سنگینی است که در انفجارهای ابرنواخترها وجود دارد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------